28 март, 2024
ПочетнаСВЕТВИСОКА СТАПКА НА РАК МЕЃУ АМЕРИКАНСКИТЕ ПИЛОТИ: Пентагон ја објави најголемата студија...

ВИСОКА СТАПКА НА РАК МЕЃУ АМЕРИКАНСКИТЕ ПИЛОТИ: Пентагон ја објави најголемата студија до сега

Студијата на Пентагон откри висока стапка на заболени од рак кај американските воени пилоти и за прв пат покажа дека копнените екипажи кои ги снабдуваат со гориво авионите и помагаат во полетувањето, исто така се разболуваат.

Пензионираните воени авијатичари со години алармираат за бројот на авионски и копнени членови за кои знаеле дека имаат рак. Им беше кажано дека претходните воени студии покажаа дека тие не се изложени на поголем ризик од општата популација на САД.

Во едногодишното истражување на речиси 900.000 војници кои летале или работеле на воени авиони помеѓу 1992 и 2017 година, Пентагон открил дека членовите на екипажот имале 87 отсто поголема стапка на меланом и 39 отсто поголема стапка на рак на тироидната жлезда, додека мажите имале 16 отсто поголема стапка на рак на простата, а жените 16 отсто поголема стапка на рак на дојка. Севкупно, летачките екипажи имале 24 отсто поголема стапка на сите видови рак.

Студијата покажа дека копнените сили имале 19 отсто поголема стапка на рак на мозокот и нервниот систем, 15 отсто поголема стапка на рак на тироидната жлезда и девет отсто поголема стапка на рак на бубрезите, додека жените имале седум отсто поголема стапка на рак на дојка. Вкупната стапка на сите видови на рак кај екипажот на земја бил за три проценти повисока.

Студијата донесе и добри вести: и копнените и летечките екипажи имаа далеку пониски стапки на рак на белите дробови, а воздухопловните екипи исто така имаа пониски стапки на рак на мочниот меур и на дебелото црево.

Пентагон рече дека новата студија е една од најголемите и најсеопфатните досега, но предупреди дека реалниот број на случаи на рак веројатно ќе биде уште поголем поради празнините во податоците, за кои велат дека ќе се потруди да се затворат.

Студијата беше побарана од Конгресот во нацрт-законот за одбрана од 2021. Сега, кога се пронајдени повисоки стапки, Пентагон мора да спроведе уште поголем преглед за да се обиде да разбере зошто авионските екипажи се разболуваат.

Изолирањето на потенцијалните причини е тешко, а Пентагон беше внимателен да забележи дека оваа студија „не имплицира дека воената служба во лет или копнен екипаж предизвикува рак, бидејќи постојат повеќе потенцијални збунувачки фактори за кои не може да се контролира“, како што е семејната историја, пушење или употреба на алкохол.

Летечкиот екипаж долго време бараше од Пентагон внимателно да ги разгледа некои од еколошките фактори на кои се изложени, како што се млазното гориво и растворувачите што се користат за чистење и одржување на делови од моторот, сензорите и нивните извори на енергија во конусите на носот на авионот и огромните радарски системи на палубите на бродовите на кои слетуваат.

Кога капетанот на морнарицата Џим Симан се врати дома од носач на авиони, неговата опрема ќе мирисаше на авионско гориво, рече неговата вдовица Бети Симан. Тој пилот на A-6 Intruder почина во 2018 година на 61-годишна возраст од рак на белите дробови. Бети Симан сè уште ја има својата опрема и вели дека сè уште мириса на гориво.

Студијата покажа дека кога на членовите на екипажот им бил дијагностициран рак, тие имале поголема веројатност да преживеат отколку членовите на општата популација, последица на тоа што биле дијагностицирани порано поради редовните задолжителни лекарски прегледи и поголема веројатност да бидат во подобро здравје поради барањата на физичка подготвеност.

За да го подобри истражувањето, Пентагон ќе повлече податоци од разни други регистри и ќе се обиде да ги утврди причините за болеста.

Нацрт-законот од 2021 година бара од Министерството за одбрана не само да идентификува „канцерогени токсиканти или опасни материјали поврзани со воените летови“, туку и да го специфицира типот на авионот и локациите каде што служеле дијагностицираните екипажи.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП