29 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЗбунетост во глобализацијата? Нарачките се натрупуваат!

Збунетост во глобализацијата? Нарачките се натрупуваат!

Низ целиот свет има недостаток на суровини и тоа нема да се промени толку брзо.

И колку подолго трае, толку повеќе неисполнети нарачки се натрупуваат. Светската трговија е нарушена и тоа го кочи економскиот раст.

Скратено работно време во септември – вака германскиот автомобилски концерн „Audi“ реагира на постојаните проблеми во испораката на полупроводниците. Тие се потребни за микрочиповите без кои веќе не е можно да се произведе модерен автомобил. Недостатокот на микрочипови владее низ целиот свет. Затоа производството во „Audi“ нема да започне наесен како што беше првично планирано.

„Audi“ не е исклучок: 83 проценти од компаниите од различни индустрии се жалат на недостатокот или порастот на цените на суровините, деловите и стоката. Ова следи од анкетата спроведена од Германската индустриска и трговска комора (ДИХК) во 3.000 германски компании дома и во странство.

Речиси сѐ недостасува, од челик до текстил

Индустријата и трговијата на мало се најтешко погодени. Повеќе од 90 проценти од компаниите, на пример од металната, автомобилската или хемиската индустрија, се соочуваат со проблеми. Во градежништвото, дури 94 проценти од претприемачите имаат проблеми со недостаток на материјал. Покрај суровините како што се челик, алуминиум, бакар и дрво, има недостаток на електронски компоненти, полупроводници и текстил.

Како причина за проблеми во испораката, испитаниците на прво место го наведуваат растот на побарувачката со недоволен производствен капацитет (70%) и тешкотии во транспортот (53%). Посебен проблем со транспортот е недостатокот на контејнери (76%), како и премалите капацитети на товарните бродови (74%), на патиштата и железниците (27%) и во воздушниот транспорт (24%).

Проблемите се влошени со короната

Главната причина за проблемот е пандемијата на коронавирусот. Го забави производството низ целиот свет, вклучувајќи го и транспортот. Пристаништата беа затворени, закотвени бродови и поради намалената побарувачка, произведени се околу 50 проценти помалку контејнери. Кога конечно продолжи транспортот на суровини и стоки, не беше можно да се израмни со претходното темпо. Логистиката е забавена поради недостаток на персонал, построгите мерки за заштита од Ковид-19 во пристаништата и, пред сѐ, недостатокот на контејнери.

„Дополнителен удар беше затворањето на Суецкиот канал“, изјави Јенс Хилдебрант, шеф на германската стопанска комора во Кина. Товарниот брод „Ever Given“ со 18.300 контејнери го блокираше каналот шест дена на крајот на март. За тоа време, сите други бродови на таа рута мораа да чекаат. Беа потребни повеќе од 100 дена за целосно нормализирање на сообраќајот.

Во меѓувреме, во Кина, пристаништата повторно беа делумно или целосно затворени, вклучувајќи го и Шенжен-Јантјан, четвртото најголемо пристаниште за контејнери во светот.

„Експертите претпоставуваат дека елиминацијата на последиците ќе трае најмалку три месеци, сметајќи од јули“, објаснува Јенс Хилдебрант.

Невозможно е да се обработат сите нарачки

Според истражувањето спроведено од „ДИХК“, само една петтина од компаниите очекуваат дека ситуацијата ќе се подобри до крајот на годината, а 53 проценти од испитаниците очекуваат подобрување само од 2022-ра година. Една четвртина од нив не можат да проценат кога испораките или цените би можеле да се нормализираат.

„Тука забележуваме голема неизвесност во моментов“, посочува Фолкер Трајер од „ДИХК“.

Во истражувањето, 42 проценти од компаниите изјавиле дека не успеваат да ги обработат сите постоечки нарачки, а 17 проценти од нив веќе мораат да одбијат нови работи. Во 43% од компаниите, моменталната ситуација доведе до намалување на приходите.

„Економскиот раст сега забавува“, предупредува Трајер.

Тој предвидува дека постигнувањето на германската економска сила, како што беше пред кризата со корона и „ако сѐ биде добро“, не може да се пресмета пред средината на следната година.

Загриженост за соработниците во Авганистан

Фолкер Трајер се осврна и на ситуацијата во Авганистан. Тој вели дека имало индивидуални барања од германски компании кои сакаат да ги евакуираат своите авганистански соработници.

„Тоа не е маса луѓе, но има. Ние се обидуваме да ги извлечеме тие луѓе преку Кризниот штаб на германското Министерство за надворешни работи“, вели Трајер.

„ДИХК“ смета дека трговијата со Авганистан сега ќе биде прекината. Но, германско-авганистанските економски односи и онака не беа на високо ниво. Минатата година од Германија во таа земја беа извезени стоки во вредност од 70 милиони евра, особено возила и автомобилски делови, машини и храна.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП