16 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАКој ќе го земе кајмакот на пазарот, и кој ќе претрпи зaгуби...

Кој ќе го земе кајмакот на пазарот, и кој ќе претрпи зaгуби заради Олимпијадата? Берзите веќе имаат фаворити

Пресметано е дека годинашните Олимписки игри ќе чинеле 7,5 милијарди американски долари доколку беа реализирани на време. Експертите, пак, сметаат на трошоци до 30 милијарди.

Некои компании се подготвени, сепак, да го земат кајмакот на берзата, додека некои други се помирени со фактот дека нема да заработат ништо затоа што нема да има гледачи.

Експертите се согласуваат дека рекламните компании, односно нивните акции, како и акциите на туристичките компании, ќе бидат полоши.

Одложената Олимпијада во Токио ја сврти конвенционалната мудрост, а јапонските берзи се очекува да останат победници, наместо некогаш фаворизираните огласувачи, компаниите за недвижнини и туристичките оператори.

Се верува дека уделот во ланците што продаваат пржено пилешко месо, добавувачите на храна и продавниците за електроника кои продаваат телевизори веројатно ќе ги зголемат билансите.

Се очекува купувањето храна и ТВ уреди да се зголеми, бидејќи луѓето се обидуваат да погледнат барем нешто од игрите, барем од дома.

Толку многу сега се обложуваат на акциите на „KFC“ или „Japan ltd“, која управува со империјата на пржено пилешко во Јапонија. Неговите акции се зголемија за околу 3% во текот на минатиот месец.

Сепак, успехот на теренот може да се претвори во добивка за одредени активности ако Јапонија ја задржи предноста на домашен терен во отсуство на навивачи. Некои проценки велат дека земјата може да земе рекордни 61 медал, скоро 50% повеќе од пред пет години во Рио, вклучително и 26 злата.

Од тоа може да имаат корист спонзорите, како што е „Mizuno Corp“, снабдувач на костими за капење на јапонскиот тим за пливање. Тука е и „Asics Corp“, клучен спонзор на добавувачот на спортска облека на јапонскиот тим. Нејзините акции се скоро двојно зголемени во текот на изминатата година.

„DemaeCan“, главниот национален снабдувач на храна, исто така може да забележи раст. И производителите на 4K телевизори исто така можат да имаат корист, бидејќи Олимписките игри се очекува да бидат идеален изговор за купување нов уред.

Од друга страна, паднаа акциите на „Тoyota“, која се откажа од спонзорството. Постои претпоставка дека нивната одлука може да има влијание врз другите спонзори. Повлекувањето од свеченото отворање во вторникот го најавија други јапонски претставници на економијата – меѓу нив и големиот спонзор „Panasonic“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП