9 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАДелоит Извештај: Како производителите на луксузни стоки се справија со пандемијата

Делоит Извештај: Како производителите на луксузни стоки се справија со пандемијата

Пандемијата е еден вид катализатор за брендовите во усвојувањето на нови парадигми за создавање вредност. Сега повеќе од кога било, производителите на луксузни производи се обидуваат да најдат нови начини за поврзување со своите клиенти. Тие го редефинираат и менуваат својот идентитет на начини што досега беа незамисливи.

Луксузните брендови го редефинираат и менуваат нивниот идентитет, со оглед на тоа што клиентите ориентирани кон вредност го контролираат пазарот и дека одржливоста станува основен деловен принцип.

Особено за време на пандемијата на коронавирусот, производителите на луксузни стоки се обидуваат да најдат нови и значајни начини за поврзување со своите клиенти.

Според извештајот на Делоит за Светската моќ во секторот луксузни стоки за 2020 година, дигитализацијата отвора нови можности за раст, а градењето на одржливост и одржувањето на циркуларна економија ќе бидат клучни за просперитетот на луксузните брендови во брзото менување на околностите.

100-те најголеми производители на луксузни стоки во светот остварија приход од 281 милијарди долари во фискалната 2019 година, што е повеќе од претходната година кога нивниот вкупен приход беше 266 милијарди долари (раст од 15 милијарди долари) и годишен раст од 8,5 проценти, пресметан во согласност со валутните разлики, помалку од претходната година кога тој процент беше 9,6 проценти.

Иако компаниите, кои се меѓу 100-те најголеми производители на луксузни стоки со седиште во Кина, Јапонија и САД, забележаа значителен пад на приходите од продажба во фискалната 2019 година, компаниите со седиште во Европа забележаа зголемување на стапката на раст. Ова е прво од седум изданија во кои се забележува дека десетте најголеми светски производители на луксузни производи остварија повеќе од половина од вкупниот глобален приход од продажба на 100-те најголеми светски производители на луксузни добра.

Трета година по ред, LVMH (37,5 милијарди долари), Kering (17,8 милијарди долари) и Estee Lauder (14,9 милијарди долари) се меѓу првите три на списокот и заедно остварија над 70 милијарди долари, или четвртина од вкупниот приход од продажбата на луксузна стока.

Во извештајот се наведува дека пазарот за луксузни производи ја зголемил својата вкупна вредност, но забележал помала стапка на раст. Меѓу причините за забавување на растот во 2019 година се можеби најважниот ефект на заштитничките политики и трговските ограничувања, поради што големите пазари на луксузни стоки како Кина и САД забележаа помал годишен раст.

Нова ера на мода и луксуз

Производителите на луксузни стоки се сериозно погодени од пандемијата на коронавирусот. Патувањето во странство е ограничено неколку месеци и сè уште не е можно со сигурност да се каже кога патувањето меѓу земјите ќе стане полесно. На глобално ниво, бројот на дојдовни туристи значително се намали, што предизвика огромен пад на традиционалните приходи од малопродажба.

Безцаринските продавници, кои главно остваруваат приходи на аеродромите, се сериозно погодени од падот на глобалното патување. Во август, најголемиот светски бесцарински трговец Dufry, објави годишен пад од 60,6 проценти. Продажбата на мало беше негативна на повеќето локации, но летото донесе мало подобрување во Европа, Азија и САД. Иако пандемијата COVID-19 го наруши бројот на глобални патувања, апетитите на кинеските купувачи за увезени луксузни производи не се променија. Затоа, креаторите на политиките имаат намера да го зголемат пристапот до безцарински шопинг со отворање на нови ад-хок локации без давачки, со надеж дека ова ќе го врати приливот на туристи во земјата.

Скоро сите важни настани и модни ревии закажани за 2020 година се откажани, а некои од нив се одржаа во виртуелна форма. Бидејќи потрошувачите беа принудени да останат дома, продажбата преку Интернет се зголеми во првата половина од годината и достигна врв во април на +209 проценти на глобално ниво, во споредба со претходната година, поттикнувајќи многу брендови да ја забрзаат дигитализацијата и да обезбедат решенија за дигитална е-трговија, вклучително и стриминг во живо под слоганот „види сега, купи сега“.

Пандемијата може да биде катализатор за брендовите да усвојат нови парадигми за создавање вредност

Сега повеќе од било кога, производителите на луксузни стоки се обидуваат да најдат нови начини за поврзување со своите клиенти. Тие го редефинираат и менуваат својот идентитет на начини што досега беа незамисливи. Производителите на облека и луксузни стоки во голема мерка ќе се потпрат на одржливоста при нивното закрепнување.

Глобалните луксузни брендови вложуваат многу во зелени технологии и други мерки за намалување на емисиите од нивните фабрики. Со своите планови за исфрлање на јаглерод, тие придонесуваат во борбата против климатските промени, односно ги компензираат емисиите предизвикани од нивните производствени активности со учество во други програми со цел да се постигнат истите намалувања. Но, одржливоста не е ограничена на иновации во синџирот на снабдување, тоа подразбира прифаќање на нови вредности и ставови како одговор на новите потреби на потрошувачите и планетата.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП