7 јули, 2025
ПочетнаКОМПАНИИ„Air France-KLM“ ќе го зголеми уделот во скандинавската авиокомпанија „SAS“ на 60%

„Air France-KLM“ ќе го зголеми уделот во скандинавската авиокомпанија „SAS“ на 60%

„Air France-KLM“ ќе започне процес за зголемување на својот малцински удел во скандинавската авиокомпанија „SAS“ на 60,5%, со цел да ја прошири консолидацијата во европската авијација и подобро да се натпреварува со конкурентите „Deutsche Lufthansa“ и „IAG“, објави „Bloomberg“.

Авиокомпанијата, која моментално поседува речиси 20%, ќе ги стекне акциите во сопственост на „Castleake“ и „Lind Invest“ за износ што ќе биде определен од финансиските перформанси на „SAS“ во времето на договорот, се вели во соопштението на „Air France-KLM“. Данската влада ќе остане сопственик на 26,4% од „SAS“ и ќе ги задржи своите места во одборот на директори.

„Уверени сме дека потенцијалот на авиокомпанијата ќе продолжи да расте преку подлабока интеграција во рамките на групацијата“, изјави во соопштение извршниот директор на „Air France-KLM“, Бен Смит.

Европската авијациска индустрија се консолидира по пандемијата, при што Луфтханза купи 41% удел во италијанската „ITA Airways“ и удел во латвиската „AirBaltic“, додека португалската влада бара нов сопственик за државната „TAP“.

„Air France-KLM“ изјави дека причината за зголемувањето на „SAS“ е значајното подобрување на финансиските и оперативните перформанси на авиокомпанијата.

„Air France-KLM“ првпат објави во 2023-та година дека ќе инвестира до 144,5 милиони долари за 19,9% удел во „SAS“, со опција за стекнување на контролен удел по две години под одредени услови. Го стекна почетниот удел додека „SAS“ беше во процес на реорганизација од две години откако поднесе барање за заштита од банкрот по Глава 11.

„SAS“ има флота од 138 авиони и лета до повеќе од 130 дестинации. Авиокомпанијата оваа недела објави дека купува дополнителни авиони од Embraer за да ја прошири својата регионална мрежа.

Скандинавскиот превозник веќе поддржа можно зголемување на сопственоста на „Air France-KLM“, велејќи дека како дел од поголемата група „SAS“ ќе може да има корист од поширока мрежа.

„SAS“ нуди силна позиција на скандинавскиот пазар со атрактивни термини за слетување и околу 8 милиони членови на програмата за лојалност – средства кои се вредни за „Air France-KLM“ додека ја зајакнуваат својата европска мрежа.

Акциите на „Air France-KLM“ малку се променија во петокот. Акциите пораснаа за 22% оваа година, давајќи ѝ на компанијата пазарна вредност од околу 2,6 милијарди евра.

Француско-холандската компанија е една од трите големи авиокомпании кои доминираат на европскиот пазар за авијација со целосна услуга. „Lufthansa“ постојано ја проширува својата мрежа преку аквизиции, додавајќи брендови како „Swiss“, „Austrian“ и неодамна „ITA“, поранешна „Alitalia“.

„IAG“ ги вклучува „British Airways“ и „Iberia“, заедно со нискобуџетниот специјалист „Vueling“ и ирскиот традиционален превозник „Aer Lingus“.

Останатите независни авиокомпании се „TAP“, „Finnair Oyj“ и „LOT Polish Airlines“. „IAG“ двапати се обиде да го купи „Air Europa“ за да ја зајакне својата позиција во Шпанија, но двата пати неговите напори беа блокирани од страна на органите за конкуренција.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП

NEWSLETTER

Добивајте вести на e-mail

Бидете во тек со најновите вести од Денар