TikTok повторно е на работ на целосна забрана во Соединетите Американски Држави, а рокот истекува веќе на 19 јуни 2025 година. Апликацијата што ја користат над 170 милиони Американци се соочува со најкритичниот момент во својата историја на американскиот пазар.
ByteDance има помалку од два дена да постигне договор за продажба или да се подготви целосно да ја исклучи апликацијата. Ова не е прв пат TikTok да се соочи со оваа закана – апликацијата веќе беше „затворена“ еднаш во јануари оваа година, но претседателот Трамп брзо потпиша извршна наредба со која се одложи рокот.
Конгресот првично усвои, а поранешниот претседател Џо Бајден потпиша, закон со кој се забранува TikTok до 2024 година. Законодавството бара од ByteDance да се „ослободи“ од социјалната мрежа, а ако тоа не се случи, американските даватели на услуги во облак и продавниците за апликации мора да престанат да ја хостираат услугата или да се соочат со високи казни.
Сепак, администрацијата на Трамп ги увери компаниите што обезбедуваат облак и други услуги дека нема да бидат казнети додека рокот е продолжен. Американските власти со години тврдат дека кинеската влада би можела да го користи TikTok за ширење пропаганда или собирање информации за американските корисници што подоцна би можела да ги користи за уцена.
Можноста за продажба на TikTok го привлече вниманието на многу потенцијални купувачи. Група инвеститори предводена од милијардерот Френк Меккорт Џуниор изрази интерес за купување на апликацијата, како и „Microsoft“, интернет личноста Мистер Бист и коосновачот на „Oracle“, Лари Елисон.
Неодамна се појавија шпекулации дека и „Amazon“ и „Walmart“ би можеле да влезат во трката за преземање на популарната платформа за кратки видео содржини. Се проценува дека средствата на TikTok во САД вредат над 50 милијарди долари, не вклучувајќи ги сопственичките алгоритми кои се клучни за работењето на апликацијата.
„Microsoft“ веќе се обиде да го купи „Tiktok“ за време на првиот мандат на Трамп, но преговорите никогаш не беа успешно завршени. Oracle беше исто така во играта како „доверлив технолошки партнер“ за TikTok во САД.
Рокот на TikTok доаѓа во време кога САД и Кина продолжуваат да работат на потенцијален трговски договор по масовното зголемување, а потоа и паузирањето на царините на стоките произведени во земјата од страна на Трамп. Според медиумските извештаи, Кина била подготвена да го одобри договорот со TikTok, но се откажала откако Трамп воведе царини во април.
Трамп рече дека каква било продажба веројатно ќе дојде дури откако двете земји ќе постигнат некаков вид трговски договор. Во мај оваа година, претседателот рече дека „веројатно“ ќе го продолжи рокот за трет и пол пат, признавајќи дека има „слаба точка“ кон апликацијата што му помогна да ги освои младите гласачи.