22 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАКинеските царини би можеле да го ограничат американскиот извоз на сурова нафта...

Кинеските царини би можеле да го ограничат американскиот извоз на сурова нафта во 2025-та

Трговската војна меѓу САД и Кина може да го намали извозот на сурова нафта за американската индустрија во 2025-та за прв пат од пандемијата, со ограничување на пристапот до кинескиот пазар, предупредуваат аналитичарите на „Reuters“.

Оваа перспектива ја одразува потенцијално ненамерната последица на протекционистичката политика на американскиот претседател Доналд Трамп, што е во спротивност со ветувањето на неговата администрација да го максимизира и онака рекордното високо производство на нафта и гас во земјата.

Соединетите Американски Држави станаа трет по големина извозник во светот по Саудиска Арабија и Русија, откако ја укинаа 40-годишната федерална забрана за извоз на нафта од домашно производство во 2015-та година.

Иако извозот на сурова нафта во САД благо се зголеми во 2024-та година, последен пат тие паднаа во 2021-ва година, откако појавата на пандемијата со Ковид-19 ја намали глобалната побарувачка за енергија.

„Меѓународната побарувачка за американска сурова нафта би можела да го достигне врвот, а нешто како ова може само да го забрза процесот“, рече Мет Смит, аналитичар во „Kpler“.

Рохит Ратод, висок аналитичар во фирмата за следење товарни бродови „Vortexa“, рече дека очекува вкупниот извоз на нафта од САД да падне на 3,6 милиони барели дневно во 2025-та година од 3,8 милиони барели дневно во 2024-та година, бидејќи кинеските царини спречуваат некои видови нафта во САД.

Кина дневно троши околу 166.000 барели американска сурова нафта, што е приближно 5% од сите американски извозни товари. Некои од нив би можеле да останат на американските брегови или да бидат пренасочени на други пазари откако Пекинг објави одмазднички тарифи претходно оваа недела.

Намалувањето на извозот најверојатно ќе се должи на типовите на нафта со средна густина и со повисок сулфур, како што се „Mars“ и „Southern Green Canyon“, кои се сметаат за средно кисели. Овие типови сочинуваа околу 48% од американската сурова нафта увезена од Кина минатата година.

Сепак, овие сорти лесно може да најдат купувачи на домашниот пазар – особено ако САД ги исполнат своите закани дека ќе воведат нови царини за канадската и мексиканската нафта, сметаат аналитичарите.

„Сорти со средна киселина се добредојдени буриња долж брегот на Персискиот залив. Ова им треба на рафинериите“, истакнува Ратод.

Поголемиот дел од преостанатиот увоз на нафта од САД во Кина е полесен и со помала содржина на сулфур, како што е „West Texas Intermediate“, која е позната како лесна, слатка сорта.

Овој тип нафта може да се пренасочи кон европските и индиските рафинерии по конкурентни цени, додаваат аналитичарите.

Нафтеното пристаниште во Луизијана се занимаваше со речиси половина од целиот извоз во Кина минатата година, истакнува „Kpler“.

Уште 25% од американскиот извоз на нафта во Кина доаѓа од капацитетите на „Enbridge“ во Тексас.

Кина сочинуваше помалку од 15% од обемот на извозот на овие ставки минатата година.

Меѓу најголемите извозници на американска нафта во Кина е „Occidental Petroleum“, која продаде најмалку 13 товари WTI во 2024-та година, проценува „Kpler“.

За Кина, влијанието на таквото ограничување врз американскиот извоз веројатно ќе биде мало, бидејќи увозот од САД сочинува само 1,7% од вкупниот увоз на сурова нафта во земјата во 2024-та година, во вредност од околу 6 милијарди долари, според податоците на кинеската царина.

Кина го зголеми увозот од Канада за околу 30% минатата година на повеќе од 500.000 барели дневно, благодарение на проширувањето на нафтоводот „Trans Mountain“. Кинескиот апетит за американска нафта се намали во последните години поради достапноста на руската и иранската нафта.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП