Најважниот производител на автомобили во светот во моментов е компанија во кинеска сопственост, поддржана од Ворен Бафет, и која сега го држи Илон Маск „во глувчја дупка“.
BYD, производителот на автомобили на кој Маск некогаш се смееше, го престигна Тесла кон крајот на минатата година како најпродавана марка на електрични возила на планетата (Тесла го претекна во првиот квартал од оваа година, но тие дишат во врат). И сега Toyota мора да тргне во трката, бидејќи BYD не застанува, откривајќи нова хибридна погонска единица за која BYD вели дека може да ве однесе од Њујорк до Мајами без полнење гориво.
Тоа е 1.300 милји (2.092 километри) со едно движење – стотици милји надвор од стандардниот опсег за другите хибриди на пазарот. Според The Wall Street Journal, опсегот на најголемите светски производители на хибридни автомобили обично е нешто повеќе од 680 милји (1.094 km).
Акциите на BYD во Хонг Конг се зголемија за повеќе од 5% во средата. Постојат неколку причини зошто сето ова е важно.
Прво: Тесла е најпродаваниот електричен автомобил во Америка, но го губи уделот на пазарот во странство за странски конкуренти кои можат да ги направат своите автомобили поевтини. И додека Tesla е пионер во електричните возила, таа не воведе значајни иновации во последниве години што би помогнале да се оправда неговата повисока цена.
Затоа BYD – кој произведува и EV и хибриди – сега „го јаде ручекот на Тесла“ на глобалната сцена.
Кина е најголемиот пазар на автомобили во светот, а BYD е негов најпродаван, престигнувајќи го Volkswagen минатата година.
Згора на тоа, седаните на BYD се евтини. Двата модели кои ќе се пофалат со новиот погонски агрегат почнуваат од околу 14.000 долари. (За споредба, најпродаваниот хибрид во САД, Toyota Prius, започнува од 28.000 долари.)
Еволуцијата на BYD од мал производител на автобуси во глобален бренд на моќност ги изненади сите скептици, вклучувајќи го и Маск, кој целосно го отфрли BYD во интервју за Блумберг во 2011 година.
На прашањето како BYD и парира на Tesla, Маск одговари со самозадоволувачко смеење.
„Дали го видовте нивниот автомобил? реторички го прашува соговорникот. Кога новинарот повторно го прашал што мисли, тој објаснил дека смета дека производот на BYD не е „особено привлечен“ и дека технологијата „не е нешто силно“.
Се разбира, многу работи се случија во деценијата оттогаш, а Маск ги „изеде“ овие зборови во јануари, велејќи дека верува оти кинеските производители на EV може „прилично да ги уништат повеќето од другите автомобилски компании во светот“, освен ако не се воведат посилни трговски политики.
Во меѓувреме, BYD има уште една предност што му недостига на Tesla: произведува хибриди.
Хибридните автомобили како Prius требаше да бидат краткотрајна отскочна штица кон целосно електричната иднина. Но, во Соединетите Држави, барем, продажбата на електрични возила делумно се намалува поради тоа што патиштата во нацијата немаат инфраструктура за да ги поддржат.
Опсегот на електрични возила измина долг пат – повеќето имаат досег од 300 милји по полнење, што е повеќе отколку што повеќето луѓе би возеле пред да застанат дури и во традиционален автомобил. Проблемот е што немаме доволно станици за полнење покрај патиштата или во градовите за да ги израдуваме клиентите со оваа идеја. Главната причина зошто американските купувачи нема да размислат за EV – наведено од 52% од потрошувачите во неодамнешното истражување на JD Power – е недостатокот на достапност на станицi за полнење.
Наместо тоа, се купуваат повеќе хибриди, кои се во голема мера поевтини од EV, ги намалуваат трошоците за гориво на долг рок и се нешто подобри за животната средина од конвенционалните мотори. (Акцент на „некако подобро“… Хибридите сè уште работат на фосилни горива, не прават многу за да му помогнат на светот да ги исполни своите климатски цели на начин на кој би можело масовното прифаќање на електрични возила.)
Засега, Tesla и другите американски производители на автомобили се целосно заштитени од кинеската конкуренција со тешки царини и големи регулаторни пречки. Но, не е јасно колку долго ќе трае таа заштита доколку американските потрошувачи почнат да бараат поевтини опции достапни во странство.