2 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЕвропа и САД се на работ на битка за алуминиум доколку ЕУ...

Европа и САД се на работ на битка за алуминиум доколку ЕУ го забрани увозот од Русија

Европските и американските купувачи ќе влезат во агресивна конкуренција за алуминиум што доаѓа од Блискиот Исток доколку Европската унија го забрани увозот на металот од Русија во наредните месеци, предизвикувајќи скок на цената сличен на оној што беше забележан во 2018-та година кога беа воведени санкциите кон „Русал“ пренесува „Reuters“.

Трката за алуминиум од земјите од Блискиот Исток, како што се Обединетите Арапски Емирати и Бахреин, ќе ја зголеми инфлацијата за западните компании во транспортната, пакувачката и градежната индустрија, кои веќе се соочуваат со повисоки трошоци и плати за суровини.

Алуминиумот е клучен елемент во создавањето на електрични автомобили. Значително полесен од челикот, тој е метал на избор за широк спектар на делови за електрични возила.

ЕУ со месеци расправаше за воведување санкции со кои ќе се забрани рускиот алуминиум. Немаше нови санкции за алуминиумот во последниот пакет мерки наметнати по повод втората годишнина од руската инвазија на Украина, но се очекува блокот наскоро да предложи нов пакет кој ќе вклучи забрани за увоз, рече извор цитиран од „Reuters“.

Според Меѓународниот институт за алуминиум, производителите од Блискиот Исток беа одговорни за речиси 6,2 милиони тони, или речиси 9 отсто од глобалните резерви во минатата година. Приближно 2 милиони од нив беа испорачани во Европа и САД.

Лишувањето од рускиот метал ќе ја остави Европа со недостиг од околу 500.000 тони, од кои дел може да се надомести со рестартирање на неактивен капацитет во регионот, но не сите.

„Добавувачите од Блискиот Исток нема да можат брзо да го заменат недостигот во Европа во целост“, рече Дмитриј Церес од американската компанија за трговија со алуминиум „PerenniAL“.

Купувачите на алуминиум на физичкиот пазар ја плаќаат цената на Лондонската берза за метали (LME) плус премија за покривање на транспортните трошоци, како и даноците.

„Европските премии ќе треба да се зголемат за да го привлечат металот од други региони, вклучително и од САД. Премиите во САД, исто така, ќе треба да се зголемат за да се одржи снабдувањето со метал“, вели Церес.

Американските санкции наметнати на рускиот производител „Русал“ во април 2018-та година доведоа до криза во која алуминиумот на Лондонската берза за метали скокна за 35 отсто за неколку дена, достигнувајќи го највисокото ниво во последните седум години.

Зголемувањето на цените во случај на нова забрана веројатно нема да го достигне нивото од 2018-та година поради вишокот во Азија, а руските испораки најверојатно ќе бидат пренасочени кон Кина, која веќе е главен примател на руски алуминиум по руската инвазија на Украина.

Сепак, обемот на реакцијата ќе зависи од тоа дали, како резултат на европските санкции, Лондонската берза за метали ќе одлучи да го забрани алуминиумот од руско потекло, кој сочинува 90% од залихите во магацините регистрирани во „LME“.

„Ако тонажите на „Русал“ повеќе не се прифаќаат во зделките со „LME“, со оглед на недостатокот на неруски метал во складиштето, физичките премии и цените на „LME“ најверојатно ќе скокнат“, вели аналитичарот на „Bank of America“, Мајкл Видмер.

Самонаметнатите санкции и царините од 200 отсто за увоз во САД доведоа до тоа многу американски компании да ги диверзифицираат своите операции подалеку од Русија и во други земји, вклучувајќи го и Блискиот Исток.

Американскиот увоз на руски алуминиум падна на 16.902 тони минатата година, или 0,4 отсто од вкупниот износ, од 4 отсто во 2022-ра година и речиси 9 отсто во 2018-та година, покажаа податоците од трговскиот монитор.

Сепак, иако увозот на руски алуминиум во ЕУ е намален, тие сѐ уште се значителни. Според податоците од мониторингот на трговијата, увозот на руски алуминиум во ЕУ во 2023-та година бил 512.122 тони, или 8 отсто од вкупниот број, што е зголемување од 12 отсто во 2022-ра година и 19 отсто во 2018-та година.

„Санкциите на ЕУ за рускиот алуминиум ќе значат повисоки премии во Европа. Премиите во САД потоа ќе треба да се зголемат за да останат конкурентни“, вели аналитичарот на „BNP Paribas“, Дејвид Вилсон.

„Европските премии се веќе повисоки, транспортните трошоци за испорака на металот од Блискиот Исток и другите азиски земји се зголемени поради нападите на Црвеното Море“, додаде тој.

Трошоците за транспорт се зголемени поради нападите на Хутите врз бродовите во Црвеното Море насочени кон рутата на Суецкиот канал, кој се користи за трговија исток-запад.

Минатата година, увозот на алуминиум од ЕУ од Блискиот Исток беше речиси 1,2 милиони тони, или 18,8% од вкупниот увоз, додека САД увезоа повеќе од 800.000 тони, или 19,3%.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП