28 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАДали пазарите се подготвени за заострување на санкциите против руската нафта?

Дали пазарите се подготвени за заострување на санкциите против руската нафта?

Трговијата со нафта ќе биде преобликувана во наредните месеци поради построгите ограничувања за руската нафта кои стапуваат на сила. Сепак, неизвесноста околу мерките ги спречува пазарите да се подготват.

На 5-ти декември стапува на сила ембаргото за нафта на ЕУ, според кое е забранет увозот на руска нафта во заедницата преку поморските терминали. Има отстапување за Бугарија, која ќе продолжи да добива нафта до крајот на 2024-та година, во овој период земјата мора да го прилагоди производството во рафинеријата во Бургас на употребата на алтернативни горива.

Во следните две години ќе биде дозволен увоз на руска нафта во ЕУ преку цевководи, за Унгарија, Чешка и Словачка, бидејќи тие се без излез на море и, соодветно, немаат пристап до алтернативи.

Правилата забрануваат увоз во ЕУ и извоз на преработена руска нафта добиена според отстапувањата во други земји на ЕУ или трети земји, но во документот формално се наведува дека ограничувањето се однесува на нафтата увезена преку цевководи.

Забраната за увоз на руски горива стапува на сила од почетокот на февруари 2023-та година. Хрватска ќе има отстапка бидејќи е многу зависна од увозот на нафтени деривати.

Надвор од ЕУ, земјите од Г7 се договорија за ограничување на цената на руската нафта, но повеќе детали сè уште недостасуваат, оставајќи ги трговците, рафинериите и другите учесници на енергетскиот пазар во темнина за тоа што е следно, пишува „The Wall Street Journal“. Исто така, ги оптоварува стравувањата од одмазднички одговор од Москва, што исто така ќе влијае на глобалните резерви на нафта.

Цените на нафтата закрепнаа во средината на октомври, а трговците очекуваат трендот да продолжи, особено ако рускиот претседател Владимир Путин ги следи своите закани.

Можеби не е јасно какви мерки ќе бидат преземени, но сосема е извесно дека најсериозното влијание од сите тие ќе има на цената на горивата за Европејците. Европа со години се потпира на увозот на дизел од руските рафинерии не само за патен транспорт, туку и за индустриски потреби и за земјоделство. За време на пандемијата, многу европски рафинерии се затворија, што дополнително ја зголемува зависноста од Русија.

Резервите на гориво уште повеќе се намалуваат поради штрајкот во француските рафинерии, кој заврши пред неколку дена. Сепак, уште пред протестите, стана јасно дека резервите на гориво во Холандија, главен трговски центар и складиште за извори на енергија, се намалуваат за 40% од година во година.

Покрај тоа, многу европски индустрии се свртеа кон алтернативни горива за да ги избегнат високите цени на природниот гас.

Европскиот бизнис веќе се обидува да обезбеди алтернативи од Саудиска Арабија или Обединетите Арапски Емирати (ОАЕ). Но, 400.000 барели дизел сè уште влегуваат во заедницата од вкупно 1,7 милиони барели увоз на ден. На оваа позадина, замената на руските горива нема да биде без проблеми, пренесува аналитичката компанија „Rystad Energy“.

Европа ќе биде принудена да ја плати цената што ја бараат производителите, а веројатно нема да биде воопшто ниска, додаваат аналитичарите цитирани од „WSJ“.

Залихите на дизелот во САД се исто така под нивоата што се типични за есен, што ја зголеми цената. Скапите горива се главна тема на дискусија околу претстојните среднорочни избори за Конгресот и го поттикнаа претседателот Џо Бајден да изврши притисок врз рафинериите да го зголемат производството. Главниот недостиг е долж источниот брег, кој се натпреварува со Европа за снабдување со нафта.

Западните сојузници се обидуваат да ги ограничат приходите што Русија ги добива од трговијата со енергетски ресурси и кои таа ги насочува кон војната во Украина.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП