24 мај, 2024
ПочетнаЗДРАВЈЕНаучниците откриваат: ДНК диктира кои витамини и минерали ви се потребни!

Научниците откриваат: ДНК диктира кои витамини и минерали ви се потребни!

Ако се грижите за вашето здравје, тогаш сигурно знаете колку витамините и минералите се важни за правилно функционирање на вашето тело. Но, дали некогаш сте посакале да проверите дали внесувате доволно од овие состојки?

Во упатството за употреба на суплементи, преку разговори со вашиот лекар или фармацевт, па дури и преку нашите текстови, ќе наидете на препораки за дозирањето на суплементите и препорачаниот внес на дневна основа. Можеби веќе знаете дека овие препораки се засноваат на општи вредности – па како овие генерализирани бројки важат лично за вас?

Ова е она за што зборуваме во остатокот од оваа статија – како вашата генетика, односно ДНК насочува кои витамини и минерали и во кои количини треба да влезат во вашето тело.

Што е ДНК?

ДНК значи деоксирибонуклеинска киселина. Ајде да го поедноставиме ова згрчено име: ДНК е молекула која носи информации за сè што се случува во нашето тело, од ензимска активност до бојата на очите.

Целиот наш генетски материјал се заснова на комбинации на четири бази, односно на градежните блокови кои ја сочинуваат молекулата на ДНК (аденин, гванин, цитозин и тимин). Начинот на кој овие елементи се комбинираат е уникатен за секој од нас и диктира како ќе изгледаме, колку ќе бидеме високи, каква храна сакаме и не сакаме и многу повеќе.

Витамини, минерали и вашата ДНК

ДНК, меѓу другото, влијае на тоа кои витамини и минерали ќе му бидат потребни повеќе или помалку на нашиот организам, колку ефикасно ќе ги користиме од храната и дали ќе можеме да ги користиме на вистински начин.

На пример, варијациите во гените (или ДНК) може да предизвикаат:

Како што можете да видите, генетиката има големо, понекогаш одлучувачко влијание врз тоа колку ќе бидеме здрави, дури и ако се храниме правилно, редовно вежбаме и ги слушаме препораките на лекарот. Па, како да знаеме дали постапуваме во согласност со нашата ДНК или против неа? Одговорот лежи во нутригеномијата.

План на суплементи базиран на ДНК

Денес, нутригеномиката се смета за иднина на исхраната. Наместо општи препораки кои се горе-долу исти за сите нас, оваа наука нуди прецизни упатства според нашиот генетски материјал.

ДНК анализата ќе покаже како изгледа нашиот генетски материјал, дали имаме гени кои ќе ја намалат или зголемат апсорпцијата на одредени хранливи материи, дали имаме предиспозиција за некои хронични болести итн. Врз основа на анализите, експертите од областа на нутригеномиката можат да создадат точен план за исхрана кој е дефиниран само за вас, според вашите генетски параметри.

За илустрација, замислете го ова: вашиот генетски тест покажува дека ја имате варијантата C677T на генот MTHFR. Тоа значи дека имате проблем со метаболизмот на фолатите, кој дополнително е одговорен за метаболизмот на хомоцистеинот (во нашето тело сè е поврзано, па штом еден елемент е надвор од рамнотежа, веднаш се рефлектира во цела низа на интеракции).

Поради вишокот на хомоцистеин во телото, вие сте изложени на ризик од срцеви заболувања. Благодарение на овој тест, во исхраната внесувате храна богата со фолати, како и суплементи. Повторно, нутригеномиката ви помогна да знаете дека не треба да користите додаток на фолна киселина, туку само фолати. И, тука се значајните разлики на само еден мал пример.

ДНК супле ентација: научна фантастика?

Можеби сето ова звучи како сценарио на филм сместен на Марс во 2125 година, но не е.

Денес, ДНК анализи се достапни и кај нас, а има се повеќе експерти на кои можете да се обратите за совет врз основа на вашата генетска карта. Овој пристап може да ви помогне да ја регулирате телесната тежина, да ги контролирате хроничните болести, да спречите сериозни болести, да имате здрава кожа и сјајна коса…