17 април, 2024
ПочетнаАВТОБИЗОва е „Viritech Apricale“ - првиот хиперавтомобил на водород (ФОТО)

Ова е „Viritech Apricale“ – првиот хиперавтомобил на водород (ФОТО)

„Viritech“ е британска инженерска компанија која работи на полето на еколошки технологии за автомобилската, воздушната и поморската индустрија. Со помош на инженерите во Ф1 и студиото „Pininfarina Viritech“, Британците го создадоа првиот во светот хиперавтомобил на водородни горивни ќелии (FCEV).

Автомобилот го носи името „Viritech Apricale“ и беше претставен на Фестивалот на брзина во Гудвуд (Англија). Сепак, сè уште не се познати сите технички детали, а внатрешноста се чува во тајност. Сепак, се известува дека хиперавтомобилот ќе биде издаден во тираж од 25 примероци, а испораките ќе започнат во 2024-та година.

Студиото „Pininfarina“, инаку, е целосен партнер во проектот, одговорен не само за дизајнот туку и за инженерскиот дел, како и за производството што ќе се одвива во фабриката на компанијата во близина на Торино.

Опремен е со два електромотори, по еден на секоја оска, вкупната моќност на овој автомобил изнесува 1.088 ks и 1.000 Nm вртежен момент.

Основата на автомобилот е јаглероден монокок со должина од 4.550 mm, кој е комбиниран со најновите технологии во мото-спортот – тркала од јаглеродни влакна, тркачка суспензија со двојни потпори и активно прилагодување на висината во опсег од 95-135 mm. Затоа не треба да ве чуди максималната брзина од 320 km/h, како и времето на забрзување од 0 до 100 km/h за 2,5 секунди.

Но, нешто друго е поважно – електричните суперавтомобили се многу тешки. Rimac Nevera, на пример, тежи 2.150 kg – колку кросовер. А тежината на „Viritech Apricale“ е само еден тон, а тоа се постигнува со водороден електрохемиски генератор сместен под седиштата. Компанијата тврди дека нејзината моќност е „неколку стотици киловати“ (точната бројка не се споменува).

На погонскиот систем му требаат 5,4 kg водород. Под притисок од 700 атмосфери, тој се чува во контејнери интегрирани во структурата на телото, за таа цел компанијата разви специјални лесни композити и смоли базирани на графен под брендот „Viritech Graph-Pro ™“. Оваа залиха треба да биде доволна за автомобилот да помина 560 km.

Секако, „Apricale“ има и литиум-јонска батерија што се полни, која повторно е лесна и мала – со капацитет од само 6 kW/h. Британските инженери се особено горди на сопствениот систем за управување со енергија „Tri-Volt“ управление и патентирана електроника за напојување. Овие системи – плус напреден, многу моќен и брз систем за обновување, овозможуваат постојано менување на рамнотежата на енергијата од горивните ќелии и батеријата за да се постигне максимална ефикасност на возењето.

Толку лесен и моќен, полн со вселенска технологија, „Apricale“ со право го потврди статусот на „автомобил на иднината“. Останува да се види дека ќе достигне барем малопродажба, бидејќи други такви проекти и концепти, како „Hyperion XP-1“, на пример, сѐ уште не се имплементирани.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП