25 април, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАИнфраструктурно чудо кое нема да го градат луѓе, туку роботи и 3Д...

Инфраструктурно чудо кое нема да го градат луѓе, туку роботи и 3Д принтери

Хидроцентралата висока 180 метри на тибетското плато наместо луѓе ќе ја градат роботи и 3Д принтери.

Кинеските научници го претвораат градилиштето во најголемиот 3Д печатач во светот, а проектот се очекува да биде завршен во 2024 година. Беспилотни багери, камиони, булдожери, машини за асфалт и ролери ќе бидат целосно контролирани од вештачка интелигенција, пренесува South China Morning Post. Процесот на градба ќе биде адитивен, што значи дека ќе се гради, односно ќе се печати, дел по дел.

Браната Јангку ќе може да испраќа околу пет милијарди киловат-часови електрична енергија годишно од горниот тек на Жолтата река до Хенан, провинција со население од приближно 100 милиони жители. Електричната енергија ќе патува низ високонапонска линија долга 1.500 метри, изградена исклучиво за пренос на одржлива енергија.

„После години на развој и тестирање на 3D технологии за изградба на голема инфраструктура, таа е зрела за масовна примена. Ќе ги ослободи луѓето од напорна, повторлива и опасна работа“, рече водечкиот научник на проектот Лиу Тијанџун. Во рецензирана научна статија за магазинот Tsinghua University, тој изјавил дека изградбата на браната и 3D печатењето се со идентична природа, пренесува Јутарни Лист.

Во написот Лиу и неговиот тим ги наведоа предностите на нивните откритија во областа на вештачката интелигенција. Сега машините ќе можат да ги препознаваат речиси сите предмети на самото место, да се справуваат со несигурностите во околината и флексибилно да извршуваат различни задачи.

Што е најважно, посочуваат дека нема да прават човечки грешки. Лиу тврди дека возачите на камиони често доставувале материјал на погрешни локации, додека ударите и силните вибрации ги спречиле возачите на багери да ја направат патеката целосно рамна. Повеќето работници не можеле точно да ги прочитаат техничките упатства.

Покрај тоа, познато е дека работната средина е опасна по живот, па овие роботи ќе ги спасат луѓето од главоболки предизвикани од недостаток на кислород или исцрпеност по цел ден на работа.

„Вештачката интелигенција базирана на знаење, информации и податоци е нова алатка која ќе ја обликува нашата иднина“, рече Лиу.

Лиу дошол на идеја да печати големи градежни проекти со колегите пред околу десет години. Идејата беше целото градилиште да се претвори во огромен печатач со голем број на автоматизирани машини кои ќе работат беспрекорно заедно. Печатачот првенствено беше развиен како алтернатива што произведува помалку отпад од сечење и мелење скапоцени материјали.

Некои архитекти почнаа да ја користат оваа технологија на згради, но сите претходни проекти беа мали. Седиштето во Дубаи Future Foundation, првата зграда ја направи со 3Д печатење, и е висока само шест метри.

Вештачката интелигенција имаше само улога на координатор во претходните проекти. Кинеските градски инженери ја изградија втората по големина брана во светот, Баихетан, за само четири години. Поради брзата изградба, критичарите на проектот се преиспитуваа колку процесот е штетен за животната средина.

„Технолошките тестови во претходните градежни проекти покажаа дека паметните машини можат да ја завршат работата подобро од луѓето, особено во тешки и опасни услови“, рече Лиу. Тој не одговори на прашање за напредокот на браната Јангку, но според кинеските медиуми, работата започна кон крајот на минатата година во тибетската автономна префектура Хаинан, во провинцијата Чингхај.

3Д градилиштето ќе функционира така што вештачката интелигенција ќе „пресече“ компјутерски модел на браната на слоеви. После тоа, на проектот би му бил доделен тим од роботи, кои ќе додаваат слоеви еден по еден. Беспилотните багери ќе можат да препознаат и товарат материјал од складиштето во возниот парк на автоматизирани камиони. Некои од нив ќе се напојуваат со електрична енергија.

Централната вештачка интелигенција ќе ја пресмета оптималната рута што ќе ја следат камионите и така вистинскиот материјал ќе заврши на вистинското место во вистинско време. Таму ќе бидат лоцирани со роботски булдожери и асфалтни поплочувачи и ќе ги претворат во слој од структура на брана. Автоматизираните багери ќе го притискаат овој слој додека не се зацврсти. Багерите ќе имаат сензори кои ќе ги анализираат вибрациите на почвата и други податоци за следење на квалитетот на градбата.

Сите градежни работи на браната нема да се вршат со машини. Ископувањето на камења од блиските планини ќе се врши рачно поради сложеноста на задачата.

Тимот забележува дека оваа технологија може да се користи и во други инфраструктурни проекти, на пример во изградба на аеродроми и патишта.

За утринскиот пост во Јужна Кина, коментираше и градежник научник, кој сакаше да остане анонимен поради неговата улога во техничката евалуација на големите инфраструктурни проекти.

3D технологијата има свои граници, но ќе најде повеќе примени во иднина. Не може да печати структура составена од различни материјали, како што е армиран бетон кој сочинува челик и цемент. Но, армија градежни роботи може да го надоместат ненадејниот пад на работниците предизвикан поради наталитетот“, објасни тој.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП