19 април, 2024
ПочетнаКАРИЕРАШто значат кратенките CEO, COO, CCO, CMO... и што точно е нивната...

Што значат кратенките CEO, COO, CCO, CMO… и што точно е нивната работа?

Во последно време се често гледаме и слушаме кратенки што претставуваат одредени работни места, односно позиции. Можеби сте слушнале – „Тој е CEO“, и ви било потребно малку време за да се сетите дека се работи за некој извршен директор.

Со некои други кратенки, како што се CAO, CIO или CTO, можеби само ќе прашате – “Молам?” Денар ви носи одговори на прашањата што значат  кратенките CEO, COO, CCO, CMO и што работат тие?

CEO – Chief executive officer

Извршен директор, одговорен за надгледување на активностите на целата компанија, на кого сите му поднесуваат извештај.

Одговорности на директорот:

  • Осмислување на краткорочни и долгорочни стратегии
  • Распределба на работните задачи, делегирање
  • Координирање на извршување на задачите
  • Следење на трендовите на пазарот, развој на технологијата
  • Следење на движењето на конкурентските компании за исти или поврзани активности
  • Следење на развојот на средства за работа и други фактори кои можат да влијаат на развојот на компанијата
  • Контрола на резултатите од работата

COO – Chief operations officer

Главниот оперативен директор управува со компанијата секојдневно.

  • Дизајнирање и имплементација на деловната стратегија, планови и процедури
  • Поставување сеопфатни цели за перформанси и раст
  • Воспоставување на политики кои ја промовираат културата и визијата на компанијата
  • Следење на секојдневните операции на компанијата и работата на менаџерите (ИТ, маркетинг, продажба, финансии, итн.)
  • Водење на вработенита да постигнат максимални перформанси и посветеност
  • Оценување на перформансите со анализа и толкување на податоци и метрики
  • Пишување и поднесување извештаи до Извршниот директор за сите важни работи
  • Помагање на извршниот директор во напорите за собирање на средства
  • Учество во активности за проширување (инвестиции, превземања, корпоративни сојузи, итн.)
  • Управување на односите со партнерите / добавувачите

CFO – Chief financial officer

Главен финансов директор, одговорен за надзор на финансиските активности, финансиското планирање и управување со ризиците, готовинскиот тек и анализата на податоци.

Одговорности на финансовиот директор:

  • Управување со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели
  • Составување на периодични планови за парични текови
  • Составување извештаи за извршени ставки од планот
  • Анализирање извештаи
  • Преговарање со должници за намирување на долговите
  • Воспоставување правила и критериуми во врска со одобрување на кредити
  • Контрола на користење на кредитите
  • Унапредување на бизнисот

CTO – Chief technology officer

Технички директор или раководител на технички оддел, чиј фокус е на научни и технички проблеми.

  • Учество во клучни одлуки како член на извршниот менаџерски тим
  • Одржување блиски односи со сите членови на менаџерскиот тим
  • Управување со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели
  • Надзор на финансиското работење на подружниците и работите во странство
  • Следење на трансакцискиот систем на компанијата
  • Имплементација на најдобрите оперативни практики
  • Следење на плановите за придобивки за вработените, со посебен акцент на максимизирање на бенефициите од потрошувачкиот пакет
  • Преговарање за купување

CIO – Chief information officer

Директор за информатичка технологија, одговорен за ИТ и компјутерски системи неопходни за функционирање на компанијата.

  • Советување и помош за високото раководство во врска со набавките и управувањето со ИТ;
  • Развивање, одржување и олеснување на имплементацијата на здрава и интегрирана ИТ структура
  • Промовирање на ефикасен дизајн и работа на сите главни процеси, вклучително и подобрување на работните процеси.
  • Оценување на условите за вработените во однос на знаењата и вештините потребни за постигнување на целите
  • Оценување на степенот до кој сите менаџери во компанијата ги исполнуваат условите
  • Развивање стратегии и специфични планови за вработување и обука
  • Известување до раководителот на одделот за Сигурност на информатичкиот систем.

CAO – Chief administrative officer

Директор за администрација – ги надгледува финансиските, административните и маркетинг сегментите.

  • Обезбедување на влез во деловното и стратешко планирање
  • Поставување цели за секторите и индивидуалните менаџери
  • Соработка со колегите за имплементација на политиките и развивање на подобрувања
  • Организирање и координирање на внатрешните работи
  • Следење на распределбата на средствата и буџетирање
  • Обезбедување насоки за вработените и проценка на нивните перформанси
  • Решавање прашања што може да се појават – навремено
  • Преземање одговорност за навремено известување до високото раководство или регулаторните агенции

CRO – Chief risk officer

Директор за ризици, задолжен за управување со ризиците и можностите на компанијата.

  • Одржување регистар на ризици врз основа на важечките закони и прописи.
  • Одржување на попис на внатрешните контроли и мапирање на клучните области на ризик.
  • Следење на напредокот со помош на внатрешна ревизија, само-тестирања или контрола.
  • Помагање во извршувањето на деловната усогласеност на претпријатието, откривање измами и проценка на ризикот преку идентификување на клучните ризици
  • Мониторинг на ризиците: Помагање во развојот и следење на клучните индикатори за ризик (KRI) кои се прикажани на различни начини за да се идентификува зголемен ризик и проактивно да се спроведат мерки за намалување на ризикот.
  • Идентификување на новите ризици што произлегуваат од новите прописи, измами или перење пари.
  • Анализа на податоци: Координација на собирање информации за ризици од изворни системи, сектори и известувања. Анализа на податоци и примена на различни клучни области на ризик за ажурирање на профилот на ризик.
  • Управување со објавите, дистрибуција и достапност на правилата и процедурите за усогласеност и финансискиот криминал.

CCO – Chief creative officer

Креативен директор во креативните или дизајнерските индустрии – задолжен за управување со креативниот тим.

  • Насочување на креативниот производ на компанијата
  • Развивање стратегија за уметнички дизајн кој го дефинира брендот на компанијата.
  • Создавање уникатна слика за компанијата и доставување препознатлив дизајн до потрошувачите
  • Создавање јасна слика за брендот, која е основна и суштинска работа во целата компанија
  • Рекламирање незаборавен уметнички дизајн, структурирање за да се постигнат функционални цели
  • Осигурување дека дизајнот и функционалноста се комбинираат хармонично, така што фирмата може да претстави производ што успешно го претставува нејзиниот креативен бренд.

CMO – Chief marketing officer

Директор за маркетинг и неговите одговорности:

  • Планирање на маркетинг цели
  • Имплементација на маркетинг планови и програми
  • Истражување, анализа и следење на финансиските, технолошките и демографските фактори кои влијаат на пазарните можности
  • Планирање и следење на рекламирањето и промоцијата
  • Комуникација со надворешни маркетинг агенции, автори и уметници
  • Давање препораки во врска со ценовната стратегија
  • Спроведување ефективна контрола на маркетинг резултатите
  • Проценка на реакцијата на пазарот на рекламните програми и структурирање и состав на производите
  • Препорачување и предлагање промени
  • Подготовка и доставување на извештаи за маркетинг активностите

KAM – Key account manager

Менаџер на клучни клиенти, ги извршува сите контакти со клучните клиенти, договара деловна активност и остварува продажба, го следи развојот на пазарот и ги определува продажните цели врз основа на анализа.

  • Управување со продажба и одржување на врска со специфични клиенти.
  • Менаџерот на сметката ги одржува постојните односи на компанијата со клиентот или група клиенти, обезбедувајќи продолжување на соработката
  • Управување на односи со клиенти кои им се доделени. Клиентот ќе остане со еден менаџер на сметката за време на траењето на соработката
  • Менаџерите на сметки служат како интерфејс помеѓу услугата за клиентите и продажниот тим на компанијата
  • Менаџерот на сметката служи за да ги разбере барањата на клиентите, да планира како да ги исполни овие барања и да генерира продажба за компанијата како резултат.

Project Manager, Project Leader 

Одговорности на проект менаџерот:

  • Изготвување на план за развој на проектот
  • Распоредување на долговите
  • Координација на извршување на задачите
  • Контрола на резултатите од работата и извршување на проектот
  • Исправка на неправилности при извршување на проектот
  • Буџетско планирање на проектот

PR Manager, Public Relations Manager

Одговорности на ПР менаџерите:

  • Остварување на соработка со сите медиуми
  • Истражување на ставовите и потребите на одредена целна група
  • Испраќање резултати од истражувањето до медиумите
  • Организирање јавни настапи
  • Планирање и нарачување реклами
  • Организација на комуникација со околината

Copywriter

Пишувач на рекламни текстови и слогани.

  • Креирање билборди, брошури, каталози, текстови за рекламирање џинглови, реклами во списанија и весници, продажни писма и друга директна пошта, скрипти за телевизиски или радио реклами, социјални мрежи и други маркетинг комуникации.
  • Тие обично се познати како пишувачи на веб-содржини ако нивната работа главно се појавува на интернет. Пишувачот на содржина помага да се создадат онлајн реклами, веб-страници, билтени за е-пошта, блогови и објави на социјалните медиуми.

Merchandiser

  • Изложувач на производи – задолжен за редење производи и контрола на изгледот на производите во продажниот објект, што треба да придонесе за поголема продажба.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП