18 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАТрговијата меѓу Москва и Европската унија порасна за 2% во првиот квартал...

Трговијата меѓу Москва и Европската унија порасна за 2% во првиот квартал на 2021 година

Во периодот од јануари до март 2021 година, вкупната трговија меѓу Москва и земјите-членки на ЕУ порасна за 2% на 27,46 милијарди УСД. Според Владимир Јефимов, заменик градоначалник на Москва за економска политика и односи со имот и земјиште, главниот град претставува половина од обемот на трговија меѓу Русија и Европската унија.

„Во јануари до март оваа година, вкупниот обем на трговија меѓу Москва и земјите-членки на ЕУ достигна 27,46 милијарди УСД, што е за 2% повеќе од пред една година“, рече заменик-градоначалникот. „Од вкупниот извоз, не-ресурси и не-енергија изнесуваат 1,6 милијарди УСД, што претставува зголемување од 46,2% на годишно ниво и 79,2% во однос на првиот квартал на 2019 година. Германија, Италија, Чешка, Холандија, Финска и Шведска беа клучни потрошувачи на извозот на Москва “.

Според Јефимов, ваквиот пораст на извозот настрана од природните ресурси и енергија е од клучно значење за Москва бидејќи целите на градот се утврдени со националната програма под наслов Меѓународна соработка и извоз. Според програмата, Москва и другите руски региони имаат задача да го зголемат својот извор на не-ресурси и не-енергија за 70% помеѓу 2020 и 2030 година.

Индустриските стоки сочинуваат значителен процент на изворите на Москва на пазарите на 27-те земји-членки на ЕУ, што претставува 1,57 милијарди УСД во К-1 2021 година, што е за 49,2% повеќе од една година порано. Клучниот индустриски извоз вклучуваа полиетилен, полипропилен, автомобилски гуми, имунолошки третмани, вакцини и електронска опрема за индустријата.

„Московските извозници имаат високо-технолошки производи што и’ ги нудат на Европа “, рече Александар Прохоров, раководител на одделот за инвестиции и индустриска политика во Москва. „Компонентите за електрониката и автомобилската индустрија – работи како интегрални кола, ЕМВ картички и слични производи – се добри примери“.

Прохоров додаде дека гледа потенцијал за извозниците на главниот град во релативно новата нишка на органска козметика. Бидејќи компаниите со седиште во Москва веќе извезуваат козметика во Европа, вреди да се проучуваат органските производи.

Во Q1 2021 година, Италија купи 407,46 милиони УСД од индустриската стока во Москва, што го прави најголем потрошувач на извоз во градот. По Италија следуваа Германија, која купи индустриска стока во вредност од 352,38 милиони УСД и Чешка, која купи 176,09 милиони УСД.

Наталија Шувалова, директорка на Центарот „Моспром“, непрофитна група која обезбедува поддршка за индустриските извозници во главниот град, гледа извоз на не-ресурси и не-енергија на Москва да расте постабилно отколку вкупниот извоз доминиран со минерални суровини. Таа верува дека ова ги става не-ресурсите и не-енергетските извози во добра позиција за да се поттикне проширена трговска соработка помеѓу партнерите во Москва и Европа.

Центарот Моспром предвидува дека Германија, Полска, Австрија и Словенија ќе бидат најперспективните извозни пазари во блиска иднина, бидејќи според експертите, овие земји забележале најголем пораст на увозот во последните три години.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП