Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 11,950.00 -0.46%    GRNT 975.00 0%    KMB 5,849.74 -0.11%    STB 1,057.78 0.62%    TNB 16,700.00 2.45%    

Само еден процент од возилата на патиштата во Европа во 2018 година биле електрични

Време: 12:48

Датум: април 1, 2020

Категорија: АВТОБИЗ

Наспроти растот на новопродадени возила со алтернативен погон во Европа нивниот удел на патиштата во 2018 година е само 3,8 проценти. Од нив 0,7 проценти биле хибридни, 0,2 проценти електрични на батерии и 0,1 процент плаг-ин хибрид.

Тоа е мал удел за остварување на целите на Европската Унија до 2050 година. Патниот транспорт во Европа е најголем извор на CO2 гасови и учествува со околу 20 проценти во вкупната емисија на штетни гасови. Автомобилите се најголем проблем и емисијата од нив е во постојан раст.

Со цел поттикнување на поголема продажба на возила со 0 или ниска емисија на штетни гасови до 50 грама CO2 на еден километар, од 2025 година во Европската Унија стапува на сила систем на кредити, така што во зависност од уделот на вакви возила во вкупно продадените возила, производителите ќе добиваат „кредити“ за поголема емисија на CO2 од конвенционалните модели кои ги продаваат.

Со ЕУ директивата 2020/21 CO2 стандардот за нови возила е 95 грама на еден километар и производителите на автомобили веќе нудат околу 200 плаг-ин модели на електрични возила на пазарот во Европа. Дополнително, ограничувањето од 95 грама на еден километар ќе се намали за 15 во 2025 и 37,5 проценти  во 2030 година.

Сепак, последните податоци на Асоцијацијата на производители на автомобили во Европа, АЦЕА покажуваат дека два процента од сите продадени возила во Европската Унија во 2018 година биле електрични, а 3,8 проценти биле хибридни возила.

Акцентот на возила со 0 емисија на штетни гасови е јасен, доколку се земе предвид дека две третини од нафтата во Европската Унија се користи во транспортот. Струјата од обновливи извори е единствен енергенс што Европската Унија може да го произведува локално, додека европскиот пазар е целосно зависен од нафта од увоз. Нафтата и нафтените деривати учествуваат со околу една третина во вкупната потрошувачка на енергија во Европската Унија, додека околу 90 проценти од потребите за нафта и нафтени деривати Европската Унија ги задоволува од увоз.

Со цел декарбонизација, засега најдобра и најшироко распространета технологија за нулта емисија на штетни гасови се електричните возила на батерии, пишува во Извештајот на Европската федерација за транспорт и животна средина (ЕФТЕ).

Цените на електричните модели сѐ уште се високи во споредба со конвенционалните дизел и бензински возила, но според Блумберг електричните возила во некои сегменти се очекува да се изедначат со конвенционалните модели околу 2022 година.

Според Европската федерација за транспорт и животна средина најважно за потрошувачите во Европа се вкупните трошоци за поседување на возилото, односно при избор на ново возило сѐ повеќе се земаат предвид и трошоците за гориво, одржување и регистрација и осигурување. Истражувањето на Организацијата на потрошувачи на Европската Унија покажува дека во 2024 година во просек трошоците за користење на електрично возило во текот на четири години ќе биде исто со тие за возење на бензинско или дизел-возило.

 

                                                                                  Редакција МАКПЕТРОЛ ИНФО-ПОИНТ

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Ford и Volkswagen влегуваат во сојуз

    Ford и Volkswagen влегуваат во сојуз

    Volkswagen AG и Ford Motor Company ги најавија првите официјални договори за формирање сојуз кој ќе им помогне на матичните компании да ја зголемат конкурентноста…

  • Новата Mokka: Opel се фокусира на плочките со имињата на моделите

    Новата Mokka: Opel се фокусира на плочките со имињата на моделите

    Главна работа кај Mokka: табличката со името сега е централно лоцирана на задниот дел Јасно читлив: Буквите на Opel се модернизирани за подобар дигитален дисплеј…

  • Тестирање: Новата Opel Mokka на патот кон подготвеност за производство

    Тестирање: Новата Opel Mokka на патот кон подготвеност за производство

    Инженерите на Opel ја завршуваат следната генерација на Mokka Новата Opel Mokka е до 120 килограми полесна од претходниот модел Шасијата и системите за помош…

  • Продажбата на автомобили во Европа во март падна за 76 проценти

    Продажбата на автомобили во Европа во март падна за 76 проценти

    Продажбата на автомобили во Европа драстично паднала во април, бидејќи ограничувањата поради коронавирус во регионот ги затворија авто салоните и го стопираа производството и продажбата,…

  • 70 години историја – способноста на SEAT да се реинвентира

    70 години историја – способноста на SEAT да се реинвентира

    Пред седумдесет години, SEAT започна возбудливо патување. На 9 мај 1950 година основана е компанијата што ја стави Шпанија на тркала и ја демократизира мобилноста.…

  • Lamborghini го претстави Huracan Evo RWD Spyder (видео)

    Lamborghini го претстави Huracan Evo RWD Spyder (видео)

    Lamborghini Huracan EVO Spyder е автомобил кој нема да ве остави рамнодушни. Lamborghini, во јануари го претстави Huracan EVO и таа верзија имаше само погон…

  • Добивката на BMW излета, но коронавирусот ќе го уништи работењето

    Добивката на BMW излета, но коронавирусот ќе го уништи работењето

    BMW во средата извести за зголемување на добивката од 133 проценти во првиот квартал, поради непостоењето на еднократен ефект во претходниот период, но влијанието на…

  • Volkswagen го одложи отворањето на погонот во Америка

    Volkswagen го одложи отворањето на погонот во Америка

    Германскиот производител на автомобили Volkswagen денес објави дека на неодредено време го одложува продолжувањето на производството во својата фабрика во САД, каде работата требаше да започне…

  • Новиот Opel Vivaro-e: „E“ за испорака без емисии

    Новиот Opel Vivaro-e: „E“ за испорака без емисии

    За „последен километар“ и повеќе: електричен опсег до 230 или 330 километри (WLTP1) Моќен: електромотор од 100 kW (136 КС) со вртежен момент од 260Nm…

  • Автомобилската индустрија во Европа од денес повторно во функција

    Автомобилската индустрија во Европа од денес повторно во функција

    Volkswagen од денес повторно ќе го покрене производството во својата фабрика во Волфсбург, Германија, како последен од флотата на европски производители на автомобили кои ќе…