Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

ALK 12,301.16 -0.35%    FERS 59,500.00 8.06%    GRNT 975.00 -1.57%    KMB 5,882.48 -0.26%    MPT 67,967.90 -0.05%    RZEK 68.00 41.67%    SBT 2,765.00 -2.98%    STB 1,183.55 2.97%    STIL 66.00 9.2%    TNB 16,102.00 -1.21%    TTK 1,250.00 2.46%    UNI 2,075.64 -0.22%    

Година на легендите: Opel Ascona и Manta имаат по 50 години

Време: 14:40

Датум: март 31, 2020

Категорија: АВТОБИЗ

  • Автомобил од соништата: прекрасната Manta се појави на пазарот во 1970 година
  • Сеопфатнa: Ascona како спортска лимузина и лајфстајл караван пристигна истата година
  • Стратегија: Opel веќе користеше единствена платформа за многу различни автомобили
  • Спортски sвезди: Волтер Рoрл и Ascona победија во европскиот и светски шампионат во рели

Риселсхајм. Во 1970 година, Opel ја револуционизира средната класа. Opel Ascona беше прототип на спортска лимузина забавна за возење со кратки преклопи и одличнa за управување. Ascona беше привлечнa за око во најразличните облици – како спортска со две врата, лимузина со четири врати или како прв лајфстајл караван. Главната круна беше Manta. Елегантното купе ја делеше истата технологија како и Ascona, правејќи ја достапна за голем број на клиенти. Со Manta, германскиот бренд донесе уште еден автомобил од соништата на пазарот, само две години по Opel GT.

Ascona и Manta го следеа GT преку Атлантикот и беа успешно продавани во САД – меѓународна кариера што ја постигнаа само неколку модели на Opel. Денес тие се многу барани од колекционерите и се вреднуваат далеку повисоки од нивните цени кога се нови.

Опел ја започна 1970-та со офанзира на модели

Новите модели со средна големина што дебитираа во 1970 година беа наречени Ascona и Manta. Како лимузина со две и четири врати, Ascona се позиционираше точно помеѓу Kadett и Rekord. И Ascona исто така, беше трендсетер: Караванскиот модел беше првиот компактен лајфстајл караван и далеку пред своето време. Со спортската сестра моделот Manta, истовремено Opel влезе во растечкиот пазар за семејни спортски купеa. Шасијата, суспензијата и погоните беа идентични, двата модела се карактеризираат со четири цилиндрични мотори кои произведуваат od 60 до 105 КС.

Ascona беше победник на макадам како и асфалт; Волтер Рорл и совозачот Јохен Бергер го освоија Европскиот шампион во рели во 1974 година, а во 1975 година на релито Акрополис ја забележаа првата победа на Opel на светскиот шампионат во рели. Во 1982 година, Рорл и Кристијан Геистерфер го освоија Светскиот шампионат во рели со Ascona 400. Вкупно 691.438 возила од Ascona А биле произведени до март 1975 година. Во истиот период биле произведени 498.553 возила Manta А.

Manta дебитираше на Тимендорфер Странд

Спортската Manta дебитираше во септември 1970 година, со амблемот на зрак инспириран од фотографиите направени од морскиот истражувач Жак Кусто. Соодветно, презентацијата се одржа во Тимендофер Странд, на брегот на Балтичко Море. За Opel, моделот Manta беше чекор до нова територија. „Наместо постојниот модел да старее, автомобилот што го презентираме денес е додаток на нашата палета и ја задоволува новата побарувачка на пазарот“, се вели во тогашното соопштение за јавноста.

Manta беше нова, паметна и спортска, и беше совршено вклопена. Атрактивните купеа во кои можеа да седат четири лица, беа многу популарни. Индивидуалноста беше многу барана, формата и линиите на Manta беа токму она што го бараше пазарот. Во првата цела година на продажба, Оpel продаде 56.200 примероци од Manta, a вкупно се произведени 498.553 возила. Платформата, суспензијата и моторите ги делеше со Ascona. Нов член на семејството на мотори беше 1.6 со 68 КС, дури и со 80 КС во S верзијата. Најмоќниот мотор во Manta беше четирицилиндричниот 1.9 S со 90 КС, што исто така го користеше Opel Rekord.

Понудата на Manta започна со 1.2 литри со 60 КС. во 1972 година, а во ноември истата година следеше луксузно опремена Manta Berlineta. Стандардната опрема вклучуваше спортски управувач, греeње на задното стакло, халогенски фарови, електрични бришачи за ветробранско стакло и винил покрив. Петгодишното производство беше збогатено со бројни варијанти на специјални модели

– „Holiday“, „Plus“, „Swinger“ и „Summer Bazar“ комбинираjќи ги дополнителните спецификации на пазарот со умерени цени. Manta GT / E придвижувана од 105 КС, 1.9-литарски мотор со Bosch L Jetronic вбризгување на гориво се појави во 1974 година. Трендот кон мат наместо хромирана опрема  продолжи со Manta GT / E. Последниот специјален модел пристигна во 1975 година, непосредно пред дебито на Manta B. „Black Magic“ темелен на GT / E беше обоен во црно со портокалови ленти на страничните делови.

Премиера на Ascona на Саемот за автомобили во Торино во 1970 година

Во однос на опремата и моторите, како и димензиите, Ascona се вклопи во просторот помеѓу Kadett B и Rekord C, улога што претходно ја играше луксузната „Olympia“, верзијата на Kadett. Ascona првично беше понудена како лимузина со две и четири врати во основно ниво на опременост и луксузна опременост. Независната предна суспензија се состоеше од федер опругии телескопски амортизери, цврстата задна оска има две надолжни краци и шипка Panhard. Силата ја добиваше со 1.6-литарски четирицилиндричен мотор со 68 КС и S верзија со висока компресија од 80 КС. Како и поголемите четирицилиндрични мотори на Rekord, погонската единица на Ascona имаше и „cih“ коленесто вратилo. Во март 1972 година Opel претстави „влезен модел“ со  умерено цени со 1.2 OVH мотор и 60 КС.

Новина што донесе многу восхитување во палетата на модели беше Ascona Voyage. Наместо класичен караван, варијантата на караван со две врати беше возило за слободно време со простор за гумен чамец и велосипед, т.е. автомобил за млади семејства и претходник на денешните популарни каравани.

Првично, Voyage беше понуден само во L верзија, тоа беше 1974 година пред малку луксузниот Caravan да се приклучи во понудата. Во пролетта 1971 година, понудата на моделот беше проширена од Ascona 1.9S и Ascona SR. Моделот SR беше придвижуван од 1,6-литарски мотор од 80 КС или мотор од 1,9 литри со 90 КС. Опцијата за три-брзински автоматски менувач произведен за првпат од Opel беше понудена со помоќните мотори. Моделот SR – што беше новост во сегментот на пазарот на каравани – беше достапен и за Voyage со три врати.

SR верзијата на Ascona направи победници. Волтер Рорл и Јохен Бергер се натпреваруваа во Европскиот шампион во рели во 1974 година со лимузина со две врати. Зад управувачот на Ascona како дел од тимот на Opel Euro Handler, екипажот Рорл и Бергер освоија шест од осумте трки со сè уште незаменливиот максимален резултат од 120 поени. Во 1975 година, непосредно пред Ascona А да биде заменет со B -генерацијата, Рoрл и Бергер ја освоија победата на релито Акрополис, прва победа на Opel на Светскиот шампионат во рели.

НАЈНОВО ОД КАТЕГОРИЈАТА

  • Новата Mokka: Opel се фокусира на плочките со имињата на моделите

    Новата Mokka: Opel се фокусира на плочките со имињата на моделите

    Главна работа кај Mokka: табличката со името сега е централно лоцирана на задниот дел Јасно читлив: Буквите на Opel се модернизирани за подобар дигитален дисплеј…

  • Тестирање: Новата Opel Mokka на патот кон подготвеност за производство

    Тестирање: Новата Opel Mokka на патот кон подготвеност за производство

    Инженерите на Opel ја завршуваат следната генерација на Mokka Новата Opel Mokka е до 120 килограми полесна од претходниот модел Шасијата и системите за помош…

  • Продажбата на автомобили во Европа во март падна за 76 проценти

    Продажбата на автомобили во Европа во март падна за 76 проценти

    Продажбата на автомобили во Европа драстично паднала во април, бидејќи ограничувањата поради коронавирус во регионот ги затворија авто салоните и го стопираа производството и продажбата,…

  • 70 години историја – способноста на SEAT да се реинвентира

    70 години историја – способноста на SEAT да се реинвентира

    Пред седумдесет години, SEAT започна возбудливо патување. На 9 мај 1950 година основана е компанијата што ја стави Шпанија на тркала и ја демократизира мобилноста.…

  • Lamborghini го претстави Huracan Evo RWD Spyder (видео)

    Lamborghini го претстави Huracan Evo RWD Spyder (видео)

    Lamborghini Huracan EVO Spyder е автомобил кој нема да ве остави рамнодушни. Lamborghini, во јануари го претстави Huracan EVO и таа верзија имаше само погон…

  • Добивката на BMW излета, но коронавирусот ќе го уништи работењето

    Добивката на BMW излета, но коронавирусот ќе го уништи работењето

    BMW во средата извести за зголемување на добивката од 133 проценти во првиот квартал, поради непостоењето на еднократен ефект во претходниот период, но влијанието на…

  • Volkswagen го одложи отворањето на погонот во Америка

    Volkswagen го одложи отворањето на погонот во Америка

    Германскиот производител на автомобили Volkswagen денес објави дека на неодредено време го одложува продолжувањето на производството во својата фабрика во САД, каде работата требаше да започне…

  • Новиот Opel Vivaro-e: „E“ за испорака без емисии

    Новиот Opel Vivaro-e: „E“ за испорака без емисии

    За „последен километар“ и повеќе: електричен опсег до 230 или 330 километри (WLTP1) Моќен: електромотор од 100 kW (136 КС) со вртежен момент од 260Nm…

  • Автомобилската индустрија во Европа од денес повторно во функција

    Автомобилската индустрија во Европа од денес повторно во функција

    Volkswagen од денес повторно ќе го покрене производството во својата фабрика во Волфсбург, Германија, како последен од флотата на европски производители на автомобили кои ќе…

  • Новата Opel Mokka веќе ја возеше Јирген Клоп

    Новата Opel Mokka веќе ја возеше Јирген Клоп

    Успешниот тренер ентузијастички за првото тест возење: „Супер ауто!“ Амбасадорот на брендот ветува: „Многу ќе се забавувате“ Втора генерација на Mokka: Започна фазата на тестирање…