18 мај, 2024
ПочетнаКОМПАНИИКинеска компанија со „апетит“ за Daimler

Кинеска компанија со „апетит“ за Daimler

Кинескиот производител на автомобили „Geely“ има намера да влезе како главен акционер во германскиот „Daimler“, објави германската телевизија „N-TV“, наведувајќи ги изворите од групата.

Според нив, „Geely“ може да купи удел во опсег од 3 до 5 проценти од „Dailmer“. Кинеската група планира да потроши околу 4,5 милијарди евра за својот план. Официјално ниту „Daimler“, ниту „Geely“ не ја коментираа оваа тема.

„Geely“ е еден од најголемите производители на автомобили во Кина и се смета за лидер во електричната мобилност. Во Европа, групата е сопственик на шведскиот производител на автомобили „Volvo“ и е главен акционер на производителот на камиони.

Според германскиот економски дневен весник „Ханделсбалт“ пред неколку месеци, „Geely“ се обидел да влезе во „Daimler“ и да се преговара со загриженоста во Штутгарт. „Дајмлер“, сепак, ја отфрли опцијата за конвертибилни обврзници со кинески најповолна понуда со значителен попуст за постојните акционери.

„Geely“ сега планира да ги купи акциите по нивната пазарна цена – берзата. Ова е можно да се случи без договор со „Daimler“ или други акционери. Најголем дел од акциите на „Daimler“ се продаваат слободно. Најголемиот акционер досега е државниот фонд на Кувајт, кој поседува 6,8%.

Во ноември, „Ханделсблат“ извести дека „Geely“ е заинтересиран за технологијата на батериите на „Daimler“ и има намера да основа заедничко вложување на електрични автомобили во Вухан. До денес, „Daimler“ соработува со Кина со државната корпорација „BAIC“. Минатата година двете компании основаа заедничко вложување за производство на електрични автомобили. „Daimler“, исто така, работи со конкурент на „Geely BYD“.

Сепак, таквата инвестиција може да создаде нови политички тензии во Европа. На крајот на минатата година Европската комисија повика на построги проверки на странските превземања на европски компании, за загриженоста во однос на бранот кинески инвестициски во намери во сектори во ЕУ како високотехнолошко производство, енергетиката и инфраструктурата. Во срцето на проблемот се голем број на загрижености дека превземањата на кинеските компании се насочени кон стекнување на технологија. Ова е исто така една од главните цели на политиката утврдени во планот „Made in China 2025“.

Во последниве месеци, кинеските желби за стекнување на технолошки компании во Европа беа широко дискутирани, а Германија, Франција и Италија не се сомневаат дека кинеските аквизиции се политички мотивирани.

Според анализите на „Mercator Institute for China Studies“ и „Rhodium Group“, странските директни инвестиции од Кина во ЕУ во 2016-та година достигнаа 35 милијарди евра, што претставува зголемување за повеќе од две третини во однос на претходната година.

Во последните години во кинески раце освен „Volvo“ преминаа италијанскиот концерн „Pirelli“, германскиот производител на роботика „Kuka“ и водечкиот производител на вештачки хемикалии „KraussMaffei“ од Минхен.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП