16 април, 2025
ПочетнаАВТОБИЗКои автомобили најмалку се расипуваат? Некои податоци може да ве изненадат

Кои автомобили најмалку се расипуваат? Некои податоци може да ве изненадат

Кога купувате автомобил, една од најважните работи што треба да се земе предвид е колку често таквите автомобили се расипуваат? Затоа што не е мал проблем ако купите половен автомобил, со кој ќе поминете повеќе време на автомеханичар или на сервис отколку што ќе го користите.

Сепак, истите критериуми важат и при купување нови автомобили. Затоа што иако производителите нудат неколкугодишна гаранција и покриваат евентуални дефекти, вистинското прашање е колку скапо ќе биде тој автомобил за поправка кога сè ќе падне на грбот на сопственикот.

Со оглед на тоа што на пазарот се нудат се повеќе хибридни и електрични автомобили, логично е и потенцијалните купувачи да се прашуваат каква е состојбата со дефектите на овие автомобили. Особено затоа што електричните автомобили ги немаат сите исти делови како автомобилите на бензин или дизел.

Германскиот автомобилски клуб ADAC објави интересен извештај за доверливост кој секој што планира да купи нов или користен автомобил треба да го погледне. Имено, во извештајот вклучиле 159 модели на возила од различни производители и врз основа на статистиката за тоа кои автомобили морале да ги „спасат“ нивните сопственици, направиле листа на најсигурни и најмалку доверливи автомобили.

Интересни изненадувања

Гледајќи ги различните категории, тимот на ADAC се фокусираше на автомобили стари меѓу три и десет години. Така, во категоријата мали автомобили, најдобар беше Dacia Spring, а потоа следуваа Suzuki Ignis и Toyota Aygo. Интересно е што во оваа категорија тие не истакнаа ниту еден модел кој особено често се расипуваше.

Категоријата на градски автомобили покажа дека Audi A1, BMW 1 и Dacia Sandero се најсигурни, додека најнесигурни во таа категорија се Oper Meriva (произведени 2016-2017), Toyota Yaris (2021-2022) и Toyota Yaris Cross (2022).

Во пониската средна класа, сите три врвни места ги зазедоа Audi – A3, Q2 и Q3, додека од друга страна, најмногу дефекти имаа Opel Zafira (2015), Renault Senic (2015, 2018-2019) и Renault Megane (2016). Рангирањето е слично и во средната класа, каде Audi повторно се истакна со A4, A5 и Q4 e-tron, додека најнесигурни беа Opel Insignia (2015-2018, 2022), Toyota RAV4 (2017-2022) и Ford S-2011.

Во горната средна класа, Audi A6 повторно беше најдобар, но го следеа BMW 5-серијата и BMW X5, додека, интересно, не беа наведени најнесигурните автомобили.

Најголем проблем – батеријата

Според ADAC, проблемот е најчесто во батеријата на стартерот. Интересно е што во 2024 година забележале дека во дури 44,9 отсто од пријавите за дефекти, проблемот бил токму тоа – празна батерија. Следни се проблеми со моторот или електрониката на моторот.

Toyota разочара

ADAC наведува дека моделите на Toyota разочарале со нивната несигурност во последните години.

Овие стапки на неуспех се изненадувачки, бидејќи брендот Toyota со право стекна репутација за правење сигурни автомобили во минатото, според ADAC.

Toyota призна дека имало проблеми со батеријата и во многу случаи таа била заменета со помоќна, што треба да обезбеди возачите на новите возила на Toyota да не мораат да повикуваат помош на пат.

Кој е посигурен – електричен или класичен автомобил?

ADAC конечно носи интересна споредба на фреквенцијата на дефекти кај електричните и класичните автомобили со мотори со внатрешно согорување. Тие истакнуваат дека новите електрични автомобили се покажале како посигурни и со помалку дефекти од нивните врсници со бензински или дизел мотори.

Сепак, тие истакнуваат дека овие податоци би можеле да бидат погрешни. Имено, просечната старост на сите автомобили регистрирани во Германија е 10 години, додека повеќето електрични автомобили се сè уште помлади од тоа.

Меѓутоа, како што електричните автомобили на германските патишта „стареат“, се зголемува и бројот на нивните дефекти. Статистиката покажува дека во 2024 година, од 1.000 возила со внатрешно согорување стари четири години, ADAC мораше да одговори на 12,9, додека тоа беше случај само за 8,5 електрични возила.

Која е најслабата точка на електричните автомобили?

Интересно е што статистиката на ADAC покажа дека електричните автомобили го имаат истиот проблем како класичните автомобили. Најчесто тоа е проблем со батеријата. Следува проблем со електрониката во возилото, додека најмалку проблеми се забележани во категоријата „мотор и управување со мотор“. Делумно затоа што електричните мотори имаат помалку делови (така што има помали шанси да се расипат) и не користат моторно масло, што може да предизвика проблеми со текот на времето.

Она што може да биде голем проблем за електричните автомобили е ако се појави проблем со погонската батерија. Веќе пишувавме дека замената на таквите батерии во електричните автомобили е исклучително скапа, а проблемот е што поправка на батерии не може да се направи во ниту еден сервисен центар. Ова значи дека ако системот за батерии не функционира, поправката може да биде поскапа од купувањето нов автомобил. Токму тоа може да одврати некои од купување електрични автомобили, особено користени електрични автомобили.

Но, добрата вест е дека производителите на автомобили постојано работат на подобрување на технологијата, што би можело да значи дека во иднина ќе има уште помалку дефекти, а оние што ќе се случат ќе бидат полесни (не нужно и поевтини) за поправка.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП