Ако отидете на германската веб-страница на „Audi“, ќе најдете најмалку 12 SUV модели, од најмалиот „Q2“ до најголемиот „Q8“.
Има по нешто за секого, бидејќи брендот со „четирите прстени“ нуди бензински, дизел, „plug-in“ хибридни и електрични модели.
Она што нема да го најдете во конфигураторот се вистински забавни автомобили, бидејќи моделите „TT“ и „R8“ се минато.
Овој премиум бренд нема намера да ги пополни тие празнини во скоро време. Зошто?
Сегментот на спортски автомобили продолжува да опаѓа, додека теренците продолжуваат да растат во популарност дури и по децении постојан раст.
Магазинот „Carsales“ го цитира продукт менаџерот на „Audi Australia“, Питер Страдвијк:
„Мислам дека ‘Аudi’ секогаш ги гледа светските трендови по сегменти. Затоа, очигледно, теренците се во пораст во последните години. Тие сè уште растат“.
Тој понатаму објаснува дека дериватите на „Sportback“ на одредени модели „Q“ имаат одредена ДНК за спортски автомобил.
Сепак, тажната реалност е дека ова се главно само стилизирани варијанти на постоечки кросовери.
„Купе“ верзиите на SUV моделот тешко можат да го заменат „TT“, а камоли „R8“ со централно монтиран мотор.
Сè уште има некои модели кои навикнавме да ни недостасуваат, бидејќи новата генерација на „А5“, која во суштина е наследник на моделот „А4“, нема да има купе варијанта со 2 врати.
Тоа практично значи дека „Audi“ веќе не продава купе или кабриолет, имајќи предвид дека пред неколку години го прекина производството на кабриолетот „А3“.
Во меѓувреме, во Инголштад сè е како и обично. Следната генерација на „Q5 Sportback“ ќе биде претставена на крајот на овој месец, како поскап и помалку практичен дериват на „Audi Q5“.
Сепак, некои SUV модели се на работ на опстанок. Малиот „Q2“ заминува во историјата по само една генерација.
Покрај тоа, „Audi“ планира да ја продаде фабриката во Брисел, Белгија и да го прекине производството на „Q8 E-Tron“ и неговата верзија „Sportback“ поради слабата продажба.
Во Кина, „Audi“ неодамна соработуваше со „SAIC“ за да го лансира новиот бренд „AUDI“, со три електрични модели кои постепено ќе бидат лансирани од 2025-та година.
Логиката налага барем еден од нив да биде SUV, иако првиот „AUDI E Concept“ изгледа како голем караван.
Дури и ако „Audi“ одлучи да го врати моделот „Tourist Trophy“ еден ден, нема да бидеме изненадени ако тоа е само уште еден кросовер.
Впрочем, веќе постои преседан. Концептот „TT Offroad“, претставен пред десет години, беше замислен како SUV кој никогаш не беше реализиран.
Истата година имаше и „TT Sportback“ како купе-лимузина со четири врати, но и тој модел не полета.
Големата побарувачка за SUV модели не е единствената причина зошто забавните/спортските автомобили се ставени на задната страна.
Директорот на „Audi Australia“, Џеф Манеринг, забележува дека компанијата треба да биде претпазлива во трошењето пари на нови производи, со оглед на предизвикувачката економска ситуација во 2024-та година.
Тој ги спомена и тековните конфликти на Блискиот Исток и Украина како фактори кои влијаат на бизнисот.
„Audi“ не бележи добри резултати во моментов, бидејќи продажбата падна за 10,9% завршувајќи во септември.
Не треба да се заборави дека матичната компанија, „Volkswagen Group“, спроведува големи мерки за штедење, така што лансирањето на спортски автомобил од мала серија не би имало значително влијание врз закрепнувањето.