Производителот на седанот Camry и луксузните модели на Лексус откри дека суспензијата на производството, што следеше по скандалот со сертификација и отповикувањето на моделот, имаа негативно влијание врз продажбата.
Најголемиот јапонски производител на автомобили, Тојота, забележа пад на профитот за периодот јули-септември на помалку од половина од минатогодишниот резултат за истиот период.
Производителот на Camry и луксузните возила Lexus откри дека суспензијата на производството, што следеше по скандалот со сертификација и повлекувањето на моделите, имаа негативно влијание врз продажбата.
Тојота се извини и го запре производството на одредени модели откако призна дека се раширени лажни тестирања, вклучително и употреба на несоодветни или застарени податоци при тестови за судар и неточни тестирања за надувување на воздушните перничиња.
Поврзано со падот на продажбата во Кина го погоди профитот и на јапонскиот производител на автомобили Хонда. Лажни тестови беа пронајдени и во компаниите во Toyota group, Hino Motors и Daihatsu Motor Co.
Кварталниот профит за периодот до септември изнесува 573,7 милијарди јени (3,4 милијарди евра), што е намалување од речиси 1,8 милијарди евра во истиот квартал минатата година.
Кварталните приходи од продажба благо се зголемија на 11,44 трилиони јени (69 милијарди евра) во споредба со 11,43 трилиони јени.
Тојота продаде повеќе од 11 милиони возила минатата фискална година. Тојота сега очекува да продаде 10,85 милиони возила во фискалната година до март.
Во последниот квартал, Тојота продаде 2,3 милиони возила ширум светот, што е помалку од 2,4 милиони возила.
Ветувања дека ќе инвестираат повеќе во луѓето, претставниците на Тојота ветија дека ќе инвестираат повеќе во „човечки ресурси и области за раст“, додека продолжуваат да се фокусираат на она што производителот на автомобили го нарекува „мулти-патека“, што значи дека ќе промовира хибриди, горивни ќелии, како и електрични возила, во зависност од вкусовите на пазарот.
Овие инвестиции во луѓе ќе ги вклучат и нивните филијали и синџири на снабдување, рекоа официјалните лица. Според Тојота, производството на возила ќе закрепне во втората половина од фискалната година.
Производството во Јапонија се намали во првата половина од годината поради „потребата да се решат прашањата за сертификација и времето потребно за да се преоцени нашата производна средина и култура“, рече финансискиот директор Јоичи Мијазаки.
Производството во фабриката на Тојота во Индијана (САД) беше привремено запрено поради повлекување на возилата, но беше рестартирано од минатиот месец, рече Мијазаки.
Тојота ја задржа својата прогноза за целата фискална година со профит од 3,57 билиони јени (21,1 милијарди евра), што е намалување од 4,94 трилиони јени постигнати претходната година.