3 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАНАУЧНИЦИТЕ СМИСЛИЈА РАДИКАЛЕН ПЛАН: Дупчењето на вулкани може да ја означи револуцијата...

НАУЧНИЦИТЕ СМИСЛИЈА РАДИКАЛЕН ПЛАН: Дупчењето на вулкани може да ја означи револуцијата во производство на енергија

Доколку успее планот за дупчење вулкан на Исланд, тоа би можело да го револуционизира производството на енергија во иднина.

Во револуционерна научна иницијатива, тим од научници треба да дупчат на едната страна на вулканот на Исланд.

Амбициозниот проект на организацијата Krafla Magma Testbed (KMT) има за цел да го продлабочи научното разбирање за однесувањето на подземната магма и предизвикувачите на вулкански ерупции. Во исто време, научниците сакаат да го искористат изобилството чиста енергија од тој потфат, пренесува Science Alert.

Опишувајќи го нивниот проект како научна инфраструктура аналогна на низа телескопи, поларна станица, забрзувач на честички или опсерваторија на морското дно, тимот на KMT предвидува истражување и разбирање на претходно енигматичното опкружување што ја сочинува внатрешноста на вулканот. Следејќи ги напорите во раните 2000-ти за дупчење во близина на комората за магма Крафла, тимот ненамерно ја проби комората, откривајќи го потенцијалот за геотермална енергија, но екстремната топлина го направи понатамошното дупчење неизводливо.

Потенцијал за големи научни сознанија, но и производство на енергија

Екипата на КМТ не се поколеба и се подготвува за нов обид. Уникатните карактеристики на Крафла даваат необична можност за пристап до комората на магмата и спроведување на невидени експерименти.

-Можноста да влеземе во кората и да земеме примерок од магмата би ни дала огромно знаење, истакнува Хјалти Пал Инголфсон од КМТ, изразувајќи надеж за директни мерења на температурата, што е неистражена област во истражувањето на вулканите.

Претстојниот проект, планиран за 2026 година, поставува бројни предизвици, барајќи развој на робусни дупчалки и сензори способни да ги издржат екстремните услови во коморите на магмата. Ако планот оди според планираното, научниците предвидуваат отворање на втор бунар во 2028 година, од кој би извлекувале ултра топла вода под висок притисок за да генерира енергија преку турбините.

Покрај научните сознанија, магмата на локалитетот Крафла може да понуди вредни информации за формирањето на континенталната кора и да помогне во предвидувањето на ерупциите на слични вулкани. Изгледите за извлекување чиста енергија од овие вулкански длабочини претставува бројни можности.

-Има бескрајни можности. Единственото нешто што треба да направиме е да научиме како да го скротиме тоа чудовиште, заклучува Инголфсон, пренесува Science Alert.