3 мај, 2024
ПочетнаАВТОБИЗСирачето кое стана МИЛИЈАРДАР: Маск му се смееше, а сега е под...

Сирачето кое стана МИЛИЈАРДАР: Маск му се смееше, а сега е под него

Тоа е бајка на модерното време: Сираче од еден од најсиромашните региони на Кина стана милијардер, основач на водечкиот светски производител на електрични автомобили.

Возилата на BYD сега се продаваат во повеќе од 60 земји, а компанијата ја симна Tesla како најголем светски производител на електрични возила во третиот квартал од 2023 година, продавајќи 42.000 автомобили повеќе од американскиот ривал.

Но, човекот во центарот на приказната, Ванг Чуанфу, често бил под радарот. Наместо тоа, речиси 30-годишната историја на BYD ни дава увид во неговото стратешко размислување, приспособливост и визија.

Кој е Ванг Чуанфу?

Роден во 1966 година во источната кинеска земјоделска провинција Анхуи, Чуанфу бил воспитан од неговите постари браќа и сестри откако неговите родители, двајцата фармери на ориз, починале.

Доби стипендија за студирање хемија на Централниот Јужен Универзитет, тогаш познат како Централен Јужен Индустриски Универзитет, а подоцна магистрираше по технологија на батерии од Генералниот институт за истражување на обоени метали во Пекинг, сега познат како GRINM Group.

Откако работеше како владин истражувач неколку години, Чуанфу се пресели на југ во Шенжен, растечки центар на иновации благодарение на нејзиниот имиџ како посебна економска зона. Таму, 29-годишниот Чуанфу и неговиот братучед Лу Ксијангјанг основале компанија за батерии за мобилни телефони и ја нарекле BYD.

Чуанфу во интервјуата рече дека името во тоа време не значело ништо. Оттогаш, тој заработи два соодветни прекари: „Изградете ги вашите соништа“ и „Донесете ги вашите долари“.

Успешна батерија на мобилен телефон

Во рок од четири месеци, тие имаа деловна зграда и фабрика благодарение на инјекцијата од 300.000 долари од неговиот братучед, објави The Wall Street Journal.

Од самиот почеток, BYD имаше јасна стратегија: да имитира успешни производи и да ги задржи трошоците што е можно пониски. Целта беше да се реплицираат производи како оние што ги произведуваат Toyota, Sanyo и Sony, но да бидат поевтини од нивните јапонски добавувачи.

До 2002 година, BYD доминираше на пазарот на батерии за полнење. Неговите клиенти беа Motorola, Nokia, Sony Ericsson и Samsung. Така, Чуанфу се најде на листата на Форбс за најбогати луѓе во Кина.

Следната година, Чуанфу го купи пропаднатиот државен производител на автомобили Tsinchuan Automobile и го преименува во BYD Auto. Заедно со BYD electronics, која произведува батерии и компоненти за телефони, овие две подружници ги формираат главните операции на компанијата денес.

Во 2005 година, BYD лансираше седан наречен F3. Беше далеку поевтин од Toyota Corolla на кој личеше и беше на врвот на продажните топ листи во Кина до крајот на деценијата.

Кон крајот на 2000-тите, американскиот инвеститор Ворен Бафет сакаше да ја искористи зголемената побарувачка за автомобили во Кина и, по препорака на неговиот партнер Чарли Мангер, го сврте вниманието кон BYD.

Зборувајќи за Чуанфу, Мангер му рекол на Бафет: „Овој човек е комбинација на Томас Едисон и Џек Велч – нешто како Едисон во решавањето технички проблеми и нешто како Велч во завршувањето на работите. Никогаш не сум видел нешто слично“.

За време на турнејата во компанијата, Чуанфу наводно испил голтка течност од батериите за да ги импресионира инвеститорите и да докаже колку се чисти и безбедни неговите производи, пишува Investor.me.

Сепак, тој не сака да се раздели со голем дел од неговата компанија и ја отфрли првичната понуда од Беркшир Хатавеј на Бафет да купи 25 отсто од BYD. Сепак, Беркшир инвестираше 232 милиони долари во BYD во 2008 година. Оваа инвестиција го привлече вниманието на инвеститорите ширум светот и го забрза подемот на компанијата.

BYD доби вредност од 5,1 милијарда долари, а Чуанфу се најде на врвот на кинеската листа на богати Форбс за прв пат во 2009 година.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП