17 мај, 2024
ПочетнаАВТОБИЗВо светската авто-индустрија вработени се околу еден милион роботи

Во светската авто-индустрија вработени се околу еден милион роботи

Употребата на роботи во автомобилската индустрија не е ништо ново, напротив. Тие работат во голем број фабрики во светот и ги има околу милион. Роботите во автомобилската индустрија сочинуваат третина од вкупниот број инсталирани во сите други индустрии, покажуваат податоците на Меѓународната федерација за роботика (IFR).

Автомобилската индустрија користи индустриски роботи повеќе од половина век, откако General Motors првпат го усвои UNIMATE во раните 1960-ти. Во овој период, бројот на роботи кои се користат во секторот за автоматизација забележа огромен раст.

Подобрена е и технологијата, со поевтини, пофлексибилни колаборативни системи кои ги надополнуваат и заменуваат обемните и нефлексибилни традиционални роботи, пишува порталот за роботи Universal.

Производството на автомобили без употреба на роботи би било незамисливо во денешно време. Густината на роботите е клучен индикатор што го илустрира моменталното ниво на автоматизација во водечките економии за производство на автомобили.

„Во Јужна Кореја во 2021 година имаше 2.867 индустриски роботи во употреба на 10.000 вработени. На второ место е Германија со 1.500 единици, а потоа следат Соединетите Американски Држави со 1.457 единици и Јапонија со 1.422 единици на 10.000 работници. Најголемиот светски производител на автомобили Кина има густина на роботи од 772 единици, но брзо се израмнува со конкурентите. Имено, за една година во Кина се инсталирани 61.598 роботи, што е 52 отсто од вкупно 119.405 роботи инсталирани во светот во текот на таа година“, наведува IFR.

Употребата на роботи им овозможува на производителите на автомобили и автомобилски компоненти да го забрзаат производството, да ги намалат трошоците, да го подобрат квалитетот и да ги заштитат своите работници од штета. Колаборативните роботи (или „коботи“) создадоа нови можности за производителите на автомобили, вклучително и можност за поставување роботи во непосредна близина на работниците без потреба од оградување, наведува Universal robots.

Коботите им овозможуваат на производителите да ги ослободат работниците од здодевни, валкани и опасни работи – плус, коботите се достапни 24/7, 365 дена во годината.

Кога станува збор за автомобилската индустрија, производите и процесите може многу брзо да се променат. Оперативните промени повеќе не се проблем кога роботите се користат во производниот синџир, според веб-страницата Robotics Tomorrow (RT).

„Оваа технологија може брзо да се репрограмира и организира за повеќекратна употреба, избегнувајќи губење драгоцено време. Затоа, флексибилноста на роботот е предност што производителите на автомобили особено ја земаат во предвид и ја ценат. Во линијата за склопување на автомобили, исто така е клучно да се избегне ризикот од повреда, но и бавното време на производство и слабиот квалитет на финалниот производ. Воведувањето на роботите во производните системи овозможува да се оптимизира и со тоа да се скрати времето на циклусот на обработка, обезбедувајќи точни и безбедни резултати“, пишува RT и додава дека овие аспекти овозможуваат одржување на високо ниво на квалитет, позиционирање на оние што ги инсталираат на повисоко ниво. степен на ефикасност од помалку технолошки напредните конкуренти.

Постојат различни задачи во кои роботите можат да се користат во автомобилската индустрија, а тие се исклучително важни во ризичниот дел од работата, на пример, за сечење и доработка на разни автоделови, за полирање калапи, за товарење и растовар.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП