понеделник, 28 ноември 2022
ПочетнаЗДРАВЈЕПет „нездрави“ намирници кои треба да ги јадете почесто

Пет „нездрави“ намирници кои треба да ги јадете почесто

Претходните години експертите ни објаснуваа дека речиси се што сме конзумирале и сакале до сега не е баш најздраво. Некои од нас го следеа советот, некои не, но сигурно сите ќе бидат среќни кога ќе дознаат дека дел од намирниците кои биле „забранети“ сепак може да се вратат на трпезариската маса.

До втората половина на минатиот век, путерот зазема важно место во исхраната, а потоа започнаа приказните за неговата штетност по здравјето. Тогаш на сцена стапи маргаринот, чија состојка – транс масните киселини, лекарите ја оцениле како спас во борбата против холестеролот. Денес, кога е зголемена свеста за индустриски преработените производи и имаме сознанија за нивната штетност, маргаринот стана минато. Од друга страна, научниците откриле дека заситените масти од путерот го зголемуваат нивото на добриот холестерол и го намалуваат нивото на триглицериди, масни наслаги во крвта.

Пиво

Пивото е сосема природен и биолошки избалансиран производ, поради што со право се класифицира како течна храна. Енергетската вредност на еден литар пиво одговара на енергетската вредност на еден литар полномасно млеко.
Главната состојка на пивото, хмељот, е богата со антиоксиданси, кои, како што покажаа многу истражувања, се одговорни за одржување на мускулната маса и забрзување на метаболизмот. Но, правилото кога пиете пиво, како и со другите алкохолни пијалоци, е да не претерувате!

Компир

Најскромниот зеленчук ја изгуби својата слава на трпезата во моментот кога беше означен како една од намирниците кои најмногу дебелеат. Во реалноста, пак, погрешниот начин на подготовка на храната е единствениот виновник за вишокот килограми. Доколку не се меша со масло, маргарин или павлака, компирот е многу здрав, а тоа го потврдува и фактот дека е богат со минерали и витамини. Ако го подготвувате варен, треба да најде место во вашата исхрана, бидејќи влакната ве одржуваат сити и обезбедуваат добро варење.

Јајца

Долго време лекарите не препорачуваа јадење јајца бидејќи се вели дека тие го зголемуваат нивото на холестерол и го загрозуваат срцето. Меѓутоа, во последниве години, истражувањата ги вратија јајцата на пиедесталот како многу здрава храна. Јајцата се еден од најдобрите извори на холин, содржат антиоксиданси лутеин и зеаксантин, содржат јаглехидрати кои го продолжуваат чувството на ситост, а содржат и амино киселини кои го олеснуваат телото да ги апсорбира протеините. Затоа секогаш запомнете ја старата изрека: Јајцата секое утро му даваат сила на телото.

Свинска маст

Што, вие сте изненадени што и свинската маст доспеа на оваа листа? Имено, нејзиниот углед е нарушен со тврдењата дека неговиот состав му штети на здравјето на луѓето. Најновото истражување сепак го оценува како здраво за организмот во некои сегменти. Свинската маст содржи 40 отсто заситени масти, а незаситените масти се олеинска киселина, која му помага на срцето и е поврзана со пониско ниво на лошиот холестерол.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП