4 мај, 2024
ПочетнаАВТОБИЗПоради недостиг на клучни компоненти во производството, ДИЗЕЛИТЕ и БЕНЗИНЦИТЕ заминуваат во...

Поради недостиг на клучни компоненти во производството, ДИЗЕЛИТЕ и БЕНЗИНЦИТЕ заминуваат во историјата?

Скромниот и евтин пакет кабли стана ноќна мора на автомобилската индустрија поради недостатокот предизвикан од војната во Украина, поради што некои дури предвидуваат забрзано заминување на автомобилите на бензин и дизел во историјата и посилно продирање на електричните автомобили на пазарот.

Залихите на автомобилски делови, особено на кабли, се потрошени поради војната во Украина и отежната или без испораки од таа земја, која е дом на значителен дел од светското производство, а каблите направени таму се инсталирани во стотици илјади автомобили .

Овие ниско-технолошки делови со мала маргина – направени од жица, пластика и гума и со многу евтина работна рака – можеби не звучат како микрочипови и мотори, но автомобилите не можат да се направат без нив.

Нивниот недостиг може да ги забрза плановите на автомобилските компании да се префрлат на нова генерација полесни, машински кабли наменети за електрични возила, и на крајот да ги погоди класичните автомобили, велат соговорниците на Ројтерс од автомобилската индустрија. Многумина веруваат дека ова е уште една причина индустријата да ја забрза транзицијата кон електричен погон.

Автомобилите со бензин и дизел сè уште го сочинуваат најголемиот дел од продажбата на нови автомобили. Продажбата на електрични автомобили се удвои на четири милиони минатата година, но тие сè уште претставуваат само шест отсто од глобалната продажба на возила, според аналитичката куќа JATO Dynamics.

Извршниот директор на Нисан, Макото Учида, изјави за Ројтерс дека прекините во синџирот на снабдување, како што е украинската криза, ја поттикнале компанијата да разговара со добавувачите за да се оддалечи од сегашниот модел на производство на кабли со евтина работна сила.

Но, во исто време, производителите го преместуваат производството на кабли во други земји со пониски трошоци. Така, Mercedes-Benz успеа да организира испорака од Мексико, а некои јапонски добавувачи се обезбедени од Мароко, додека други бараат нови производни линии во Тунис, Полска, Србија или Романија.

И до 5 километри кабли во возилото

Кај класичните автомобили, каблите за бензин и дизел можат да бидат вкупно долги до пет километри, а тие поврзуваат сè – од грејачи на седишта до прозорци. Нивното производство е трудоинтензивно и речиси секој модел е уникатен, па затоа е тешко брзо да се обезбеди алтернативно производство во случај на негово прекинување со добро воспоставени добавувачи.

Прекините во снабдувањето од Украина беа груб повик за будење за автомобилската индустрија. Производителите и добавувачите велат дека на почетокот на војната, тамошните фабрики останале отворени само благодарение на решителноста на работниците кои одржувале намалено производство во услови на прекини на струја, предупредувања за воздушни напади и полициски час.

Извршниот директор на Бентли, Адријан Халмарк, вели дека британскиот производител на луксузни автомобили првично стравувал дека ќе загуби 30 до 40 отсто од своето производство во 2022 година поради недостаток на кабли.

„Украинската криза се закани дека целосно ќе ја затвори нашата фабрика неколку месеци, многу подолго отколку поради Ковид“, рече Халмарк. Тој додаде дека наоѓањето алтернативни извори на производство е комплицирано, бидејќи за Bentley во Украина се произведени 10 различни делови од 10 добавувачи.

Тој додаде дека проблемите со набавката дополнително ги поттикнале инвестициите во развој на едноставен склоп на кабли за електрични возила што ќе се контролира со централен компјутер.

Новата генерација на склопови со жичен волумен, присутна во електричните модели како Tesla, може да се направи на автоматизирани производни линии. Тие се и полесни, што е клучно за намалување на тежината на возилото и зголемување на опсегот.

Многу менаџери и експерти со кои разговараше Ројтерс велат дека автомобилите со фосилни горива, кои се соочуваат со заканувачки забрани во Европа и Кина, нема да „живеат“ доволно долго за да ги оправдаат инвестициите во редизајн на склопови на кабли.

„Во моментов, не би инвестирал ниту денар во мотори со внатрешно согорување“, рече авто-консултантот Сенди Манро од Мичиген, кој проценува дека електричните возила ќе сочинуваат половина од глобалната продажба на нови автомобили до 2028 година.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП