Електричните возила несомнено имаат одредени предности во однос на еквивалентите на „SUS“ моторите во однос на оперативните трошоци. Тие бараат поедноставно одржување од едноставна причина што имаат помалку подвижни делови, а струјата е поевтина од бензинот, пишува „Automotoshow“.
Меѓутоа, дали тоа нужно значи дека поседувањето електричен автомобил одзема помалку пари од вашиот џеб во споредба со некој конвенционален колега?
Кога станува збор за електричните возила, тешко е да се наведе во бројки колку точно треба да потрошите и колку ќе заштедите во споредба со традиционалните автомобили. Сè зависи од многу фактори, вклучително каде живеете, колкави се цените на бензинот и електричната енергија и како го користите вашето електрично возило. Лесно и едноставно да се споредат цените на бензинот и струјата и брзо да се извлечат заклучоци. Сепак, има неколку фактори во играта и работите лесно можат да станат посложени.
Многу луѓе направија слични грешки, особено во Европа, кога земаа дизел автомобил наместо бензинец. Дизел горивото беше поевтино, а дизел моторите најчесто можеа да поминат подолги растојанија со полн резервоар. Како резултат на тоа, многу Европејци купија возила со дизел погон, и покрај нивните повисоки почетни цени. Тие биле толку опседнати со трошоците за гориво што лесно плаќале многу повисоки суми за автомобил што морале да поминат стотици илјади километри за да ја надоместат разликата во цената.
Со електричните возила, работите изгледаат многу појасни, бидејќи „горивото“ што го користат е многу поевтино, а услугата не постои во иста смисла како кај конвенционалните автомобили, ако не ги вклучиме спорадичните промени на филтерот во кабината и полнењето на течноста за миење на шофершајбната. Се разбира, гумите мора да се менуваат и кога се истрошени кај електричните возила, и тоа е тоа отприлика. Дури и со зголемувањето на цените на струјата и маржата што ја преземаат јавните станици за полнење, електричните автомобили се поевтини за одржување, особено кога се полнат дома.
Меѓутоа, за да уживате во електричното возило, прво треба да си го дозволите тоа, и тука работите се „бушават“. Како и сè друго, цените на електричните автомобили значително се зголемија. Најевтиниот „Tesla Model 3“ во САД чини 46.990 долари, додека во Европа би требало да чини 54.990 евра. Ако се држиме до статистиката на САД, просечната цена на електричните возила во април 2021-ва година била 51.532 долари според „Kelley Blue Book“. Значи, тоа беше пред неодамнешниот скок на цените, инфлацијата и недостигот на суровини, па на тоа треба да се додадат барем 10 проценти.
Истиот извор вели дека просечната цена за бензински автомобил била 22.798 долари, додека просечниот компактен SUV/кросовер чинел 31.033 долари. Ако се земе предвид просекот во индустријата, доаѓаме до просечна цена од 40.768 долари (вклучувајќи ги и електричните автомобили). Значи, очигледно е дека постои значителен јаз меѓу просечната цена на електричните автомобили и нивните „SUS“ колеги. Ако ги извлечеме просечните вредности од оваа статистика, можеме да видиме дека просечниот автомобил со „SUS“ мотор доаѓа со најмалку 2-4 години „бесплатно“ гориво благодарение на почетната разлика во цената.
Трошоците за одржување на електрично возило се навистина скромни, но може да скокнат неочекувано, во зависност од вашиот стил на возење. Имено, електричните автомобили се моќни и најмногу забрзуваат како спортските автомобили со високи перформанси, па затоа луѓето ги возат како да се навистина спортски. Се разбира, тоа води до побрзо абење на компонентите на шасијата. Потешки се и електричните автомобили, што исто така придонесува за побрзо трошење на елементите на суспензијата, како и на гумите.
Покрај тоа, гумите за електрични автомобили се исто така поскапи од обичните, од едноставна причина што треба да се зајакнат. И не само тоа, бидејќи електричните автомобили користат енергетски ефикасни гуми кои мора да бидат тивки, поради што содржат специјална пена која ја намалува бучавата. Сето ова ги прави неизбежно поскапи од обичните автомобилски гуми.
Земајќи го предвид сето горенаведено, можеме да видиме дека електричните возила се доста блиску до традиционалните во однос на трошоците за сопственост. Секако дека се поевтини за „полнење“, но има помалку луѓе кои можат да си дозволат електричен автомобил, поради што само 24 проценти од Американците сакаат такво нешто во гаража. Сонот за електрични автомобили евтини возила како бензинецот е само сон, очигледно, бидејќи цените на батериите одат „во рајот“.