20 април, 2024
ПочетнаАВТОБИЗГерманците доминираат во премиум сегментот

Германците доминираат во премиум сегментот

Пазарот на првокласни или луксузни автомобили е и профитабилен и тежок. Додека многу производители се обидуваат да ги преживеат овие проблематични времиња на пандемија и недостиг на полупроводници, постојат неколку брендови на врвот кои се движат напред без многу грижа.

Таков е случајот со германските премиум брендови, кои заедно контролираат речиси две третини од овој важен сегмент, пишува во својата анализа Фелипе Муњоз од „JATO Dynamics“.

Комбинираната продажба на „Audi“, „BMW“, „Mercedes-Benz“ и „Porsche“ во периодот од јануари до октомври оваа година изнесува 59% од сите продадени, што значи дека другите брендови учествуваат со 41%. За време на пандемијата во 2020-та година, четирите германски компании продадоа околу 6,3 милиони автомобили, што е исто така 59%.

Доминацијата на овие производители се забележува најмногу во Европа, каде што нивниот удел е 73%, со премиум брендовите пред дури и масовните брендови како „Fiat“, „Citroen“ или „Toyota“. Во првите 10 месеци од оваа година, „BMW“ забележа поголема продажба од „Renault“, а „Mercedes“ и „Audi“ ги надминаа „Skoda“, „Ford“ или „Hyundai“.

Главната причина за овој успех лежи во влегувањето во популарните сегменти – компактните модели и теренците. Откако „Audi“ го лансираше „A3“ во средината на 1990-тите, првокласните германски марки (со исклучок на „Porsche“) можеа да ја искористат желбата на потрошувачите да пристапат до нивните автомобили.

Во моментов на пазарот има вкупно 23 премиум и 8 луксузни брендови. Од првите, само „Audi“, „BMW“, „Mercedes“ и три други играат важна улога во сегментот. Остатокот го сочинуваат брендови кои се борат да опстанат или кои се на светските пазари само неколку месеци. Трите негермански производители кои играат главна улога се „Tesla“, „Volvo“ и „Lexus“. Тие се многу различни, но успеаја најмногу поради една причина – се издвојуваат од останатите.

„Tesla“ е моментално четвртиот најпродаван премиум бренд во светот, станува синоним за електрични автомобили и брзо се етаблира на големите пазари – Европа, САД и Кина. Се очекува оваа година да продаде повеќе од 1 милион единици. Овој резултат е блиску до „Volvo“, кој ќе ја заврши годината со над 700.000 продажби, додека резултатот на „Lexus“ ќе биде помал, но Јапонците максимално ја користат технологијата на „Toyota“ и се етаблираа во Северна Америка и Кина.

Подолу се прикажани уште два бренда кои имаат огромен потенцијал – корејскиот „Genesis“ и кинескиот „Hongqi“. Првиот постои како независен бренд од 2017-та година и оттогаш нуди нови модели. За само четири години, марката лансираше шест нови автомобили и еден реновиран. Резултатот е влегување во Топ 10 во оваа година, пред етаблираните брендови како „Lincoln“, „Acura“, „Infiniti“ или „Jaguar“.

Интересен е и случајот со „Hongqi“. Додека се подготвува за својата глобална експанзија, кинескиот бренд покажа значителен напредок во дизајнот и технологијата во својата палета. На крајот на краиштата, Кина исто така ќе игра важна улога во овој сегмент, а „Hongqi“ е најдобар пример за тоа досега.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП