2 мај, 2024
ПочетнаКОМПАНИИМоже ли скандалот со Cambridge Analytica да ја разниша империјата на Facebook?

Може ли скандалот со Cambridge Analytica да ја разниша империјата на Facebook?

Минатата недела, веста дека податоците на најмалку 50 милиони корисници на социјална мрежа „Facebook“ се користат без нивно знаење, предизвикаа бурни реакции. Корисниците на мрежата од Чикаго до Копенхаген побараа да се откажат. Сепак, мисијата е невозможна, анализира „Politico“.

„Поранешните корисници на „Facebook“ можеби ќе треба да ја научат од песната на „The Eagles“ – „Hotel California“: Можеш да се откажеш од „Facebook“ секогаш кога сакаш, но никогаш не го оставаш“, вели европското издание.

Социјалната мрежа беше основана од Марк Цукерберг во 2004-та година и постепено се зголемуваше од тогаш. Се повеќе и повеќе луѓе се приклучуваат на „Facebook“ и апликацијата за паметни телефони стана дел од дигиталниот живот на многумина. Според „Politico“, секој трет има профил на оваа мрежа и аналитичарите признаваат – не можете да се откажете од користењето на апликациите на компанијата во било која форма.

Според „comScore“,„Facebook“ е сопственик на три од првите десет онлајн апликации. Овие услуги, исто така, бараат од корисниците да остават информации за себе и на тој начин го поттикнуваат рекламниот бизнис на компанијата. Или, со други зборови, многу е тешко, дури и невозможно, за потрошувачите целосно да се ослободат од Цукерберговата дигитална империја.

Според Ана Хелмунд, професор по нови медиуми и дигитална култура на Универзитетот во Амстердам, досега сме биле „многу наивна во верувањата на „Facebook““. Избувнувањето на скандалот може да биде аларм за потрошувачите.

Во моментов, регулаторите на Велика Британија и САД го анализираат случајот и дали компанијата не ги заштити своите корисници. Самиот Цукерберг пред неколку дена објави на социјалната мрежа дека има одговорност да ги заштити информациите и да објави промени за да го стори тоа. „Јас го создадов „Facebook“ и до крајот на моите денови ќе бидам одговорен за она што се случува на нашата платформа“, напиша тој на Интернет.

Сепак, за аналитичарите, овој изговор е многу доцна за 2,2 милијарди корисници на „Facebook“. Иронично, многу од нив рекоа во своите профили за социјално вмрежување дека засекогаш се откажуваат од тоа. Сепак, ова е невозможно – живееме во светот на социјалното вмрежување.

„Facebook“ потпиша договори со милиони веб-страници за да може да го вклучи копчето „Like“, каде што луѓето лесно можат да ги споделат своите информации со нивните пријатели кои ги интересираат. Европските регулатори, сепак, стравуваат дека ова е уште еден начин за социјалната мрежа да собира податоци за своите корисници, па дури и за луѓе кои немаат профил. Со други зборови, обемот на социјалната мрежа се протега многу подалеку од апликациите што ги поддржува.

Според „SimilarTech“, околу 15 милиони страници им даваат на своите корисници право да се логираат преку својот „Facebook“ профил. Значи, профилот за социјално вмрежување е всушност идентификатор за огромен дел од содржината на Интернет, а во исто време му помага на „Facebook“ да собира податоци за навиките на луѓето.

Според компанијата, околу 1 милијарда луѓе ширум светот редовно гледаат реклами генерирани од „Facebook“ додека прелистуваат на Интернет.

Но, ова не може да трае вечно, рече „Politico“. Дигиталниот свет е полн со поранешни величини – „Kodak“ или „Nokia“, кои сега се длабоко во сенката на нивното славно минато. Бидејќи стана јасно појавувањето на личните податоци, „Facebook“ загуби 60 милијарди долари од својата пазарна капитализација и инвеститорите веќе се загрижени за иднината на нивните инвестиции.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП