12 мај, 2025
ПочетнаАВТОБИЗКако Chrysler пропушти да направи свој хиперавтомобил (фото+видео)

Како Chrysler пропушти да направи свој хиперавтомобил (фото+видео)

ch auto

Одличен дизајн, комбиниран со лоциран во средината V12 мотор со 4 турбини развиен од AMG! Забрзување од 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди! Ова се карактеристиките на „Chrysler ME Four-Twelve Concept“, кој при своето основање е сочен за ривал на „Ferrari Enzo“.

За жал, овој автомобил не се појави во сериско производство. Тој беше направен во 2004-та година, кога „Chrysler“ беше дел од „Daimler-Benz“. Така нареченото спојување помеѓу двата производители доведува до неколку заеднички проекти – роудстерот „Crossfire“, моделот „Pacifica“ и седанот „300C“. Некои од нив се успешни, а сите како персонификација го имаат храбриот американски стил, во комбинација со најсигурните компоненти на „Mercedes“.

ch auto1

Сепак спојувањето на двете компании се покажа како неуспех. Веројатно е така, бидејќи на крајот „Mercedes“ е принуден да го продаде „Chrysler“, откако загуби милијарди. Во САД се категорични дека вината е на Германците, бидејќи нивниот менаџмент и не успеал да ги зближи двете радикално различни култури. Во 2004-та и 2005-та година, меѓутоа сè изгледа одлично, бидејќи „Chrysler“ започнува да носи профит.

На крајот имено „ME Four-Twelve“ е врв на соработката меѓу двете марки. Автомобилот дебитираше на саемот во Детроит во 2004-та година, а притоа предизвика огромен интерес. Повратните информации за него се позитивни, но тој никогаш не стигнува до сериско производство.

ch auto2

Името „ME Four-Twelve“ (4-12) се преведува како „mid-engine“ (средно поставен мотор), 4 турбини и 12 цилиндари. Моторот е навистина импресивен, тој е создаден во лабораториите на „AMG“, а развива моќност од 850 КС при 5750 врт/мин. и 1152 Нм во опсег од 2500-4500 вртежи/мин.

Целата оваа моќ се пренесува на задните тркала со помош на 7-степен автоматски менувач со 2 конектори. Благодарение на карбон-алуминиумската шасија и користење на јаглеродни влакна во останатите компоненти, па така „ME Four-Twelve“ тежи само 1310 килограми.

ch auto3

Покрај тоа што е многу брзо, возилото нуди и сооднос моќност/тежина, што е подобро од тоа на „Bugatti Veyron“, „McLaren F1“ и „Ferrari Enzo“. Дизајнот е агресивен, а според експертите е најдобар за моделите на „Chrysler“ од овој период. Внатре автомобилот изгледа футуристички, но исто така и доста функционално.

Машината, прикажана во Детроит, не е предвидена за патување, но по интервенцијата на експертите од делот „SRT“, таа е претворена во целосно способен прототип. И дури е понудена на американските новинари кои имаа можност да ја испробаат на патеката „Лагуна Сека“. Сепак возилото така и не стигнува до производство. Зошто? Одговорот донекаде се крие во зборовите на генералниот директор на „Daimler“, Дитер Цетче.

ch auto4

„Имаме целосно јасна идеја за техничките карактеристики на овој автомобил и сме свесни што треба да се направи за да се произведат 10, 100 или 1000 примероци од него. Како и знаеме што ќе ни вреди такво нешто. Пред тоа сепак треба да убедиме доволно луѓе за да платат помеѓу 250.000 и 750.000 долари за „Chrysler“ кој развива 400 км/ч. Ако успееме, ќе дадам „зелено светло“ на производството“, коментира Цетче.

ch auto5

Јавно сепак кандидати немало и во 2005-та година, возилото е „убиено“. Според изданието „Detroit News“ трошењето на стотици милиони долари во момент во кој „Chrysler“ треба да се реконструкција, е целосно неоправдано. Симпатизерите на брендот, сепак и до ден-денешен се убедени дека причината за одбивањето од моделот е друга – едноставно „ME Four-Twelve“ е побрз од „Mercedes McLaren SLR“ и Германците не можат да се помират со тоа.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП