15 септември, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈА„Шокантно“: Мобилните телефони не прислушуваат

„Шокантно“: Мобилните телефони не прислушуваат

Софтверот за маркетинг на американската компанија за дигитален маркетинг, наводно користен од Google, Meta и Amazon, незаконски собира и анализира снимени гласови од паметните телефони, телевизори и други уреди на потрошувачите.

Cox Media Group, голема американска компанија за дигитален маркетинг, неодамна беше во центарот на вниманието поради својата контроверзна практика „Активно слушање“. Услугата, за која Cox тврди дека е имплементирана од Google, Meta и Amazon, користи вештачка интелигенција за собирање и анализа на гласовните податоци од паметните телефони, телевизори и други уреди на потрошувачите.

Можно прекршување на законот

Несомнено, можни се прекршувања на законите за прислушување доколку разговорите се снимаат без изречна согласност. Повеќето американски држави имаат некаква форма на закон за прислушување што ја ограничува можноста за снимање на лице без нивно експлицитно знаење. На пример, законот во Калифорнија бара согласност од двете страни за снимање разговори.

Маркетиншките материјали на CMG, кои беа откриени од 404 Media и оттогаш беа отстранети од нивната веб-страница, тврдеа дека технологијата може да открие релевантни разговори и да им обезбеди на огласувачите податоци за поефективно таргетирање на потрошувачите. На пример, дискусиите за потребата од нов автомобил или незадоволството од услугата може да поттикнат прикажување на поврзани реклами.

Корисниците наводно „се согласуваат“ преку TOS

Реакциите во јавноста се секако негативни. Компанијата појасни дека не ги слуша директно разговорите, туку се потпира на збирни, анонимизирани и шифрирани податоци од трети страни за да сервира реклами. Овие податоци наводно се собираат според условите за користење на различни апликации и уреди, со кои корисниците наводно се согласуваат кога ги преземаат или ажурираат тие апликации.

CMG се брани дека согласноста обично се добива преку кориснички договори, иако јасноста и транспарентноста на таквата согласност се сомнителни. Terms of service (TOS) се правни договори помеѓу давателот на услугата и лицето кое сака да ја користи таа услуга, но тие секогаш се недоволно јасни за правата на корисникот. Покрај тоа, во многу случаи, корисниците не ги читаат кога ќе почнат да ја користат апликацијата.

Google го отстрани, Meta преиспитува, Amazon негира

Контроверзноста влијаеше и на односите на CMG со големите технолошки компании. Откако 404 Media го контактираше Google за партнерството со CMG, Google ја отстрани CMG од својата програма за партнери за рекламирање. Meta, матичната компанија на Facebook, исто така соопшти дека ја прегледува поврзаноста со CMG за да обезбеди усогласеност со условите за користење. Amazon, од друга страна, негираше каква било вмешаност во програмата на CMG.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП