Колку се промени европскиот пазар на автомобили во последните дваесет години? Како што се заострија регулативите за безбедност и емисии, индустријата драматично растеше, што влијаеше на побарувачката.
Поради оваа причина, интересно е да се види какви автомобили купувале возачите во Европа во 2004-та година и да се спореди со продажбата од првите 6 месеци од оваа година.
Треска по мали автомобили
Во првата половина на 2004-та година, малите автомобили сочинуваа половина од вкупните регистрации на нови автомобили во Европа. Тогаш немаше „SUV“ возила, па повеќето луѓе возеа хечбекови од сегментите „B“ и „C“.
Всушност, во тоа време, топ 10 во Европа беше целосно составен од модели понудени како хечбек. Најпопуларниот „SUV“ е „Toyota RAV4“, кој се наоѓа на 42-то место. А лидер е „Peugeot 206“, кој е достапен како хечбек, купе и караван.
Денес, четири од десетте најпопуларни автомобили во Европа се теренци, а на четвртото место е „Volkswagen T-Roc“. Во исто време, малите автомобили изгубија многу. Нивниот пазарен удел падна од 50,4% во првата половина на 2004-та година на 29,7% во првата половина на 2024-та година.
Нивниот пад може да се објасни со бумот на теренците. Додека пред дваесет години имаше само 458.400 „SUV“ регистрирани во Европа, што претставуваше 5,5% од вкупниот пазар, бројките помеѓу јануари и јуни 2024-та година покажуваат дека побарувачката за овие возила изнесувала 3,58 милиони единици, или 52% од пазарот. МПВ (од 15,2% на 3,2%), караваните (од 12,2% на 8,8%), седаните (од 10,5% на 3,7%) и спортските автомобили исто така станаа жртви на лудилото на теренците (од 4,5% на 1,4%).
Лидерот по продажба кај брендовите е различен
Друг интересен факт од овој период е дека не е „Volkswagen“ тој што води во рангирањето на брендот, туку „Renault“ со над 852.000 примероци. Во првата половина на 2024-та година, германската марка забележа помала продажба – 706.700 единици. Сепак, уделот на брендот „Volkswagen“ се зголеми од 9,5% во првата половина на 2004-та година на 10,3% во првата половина на 2024-та година.
Десетте најпродавани марки на автомобили (2004-та наспроти 2024-та година, податоци за првите 6 месеци):

Нема промена на првото место кај производителите
Помеѓу производителите, групацијата „Volkswagen“ води со 18% пазарен удел (денес е речиси 26%), по што следи „PSA“ со удел од 14% („Peugeot“, „Citroen“ и „DS“ сега имаат 8,6% од вкупниот пазар) и „Ford“. Пазарниот удел на вториот изнесуваше 11,3% во првата половина на 2004-та година, наспроти 3,6% оваа година.
Десетте најпродавани производители (2004-та наспроти 2024-та година, податоците се за првите 6 месеци):

Марката „Volkswagen“, „Toyota“, трите германски премиум марки, „Skoda“, „Hyundai“ и „Kia“ и „Dacia“ се марките кои освоија најголем удел на пазарот во изминатите 20 години во Европа, покрај неодамнешниот успех на „Tesla“, „Cupra“ и „MG“. Нивниот раст е на сметка на помалата продажба на „Renault“, „Peugeot“, „Ford“, „Opel/Vauxhall“, „Citroen“ и „Fiat“.
Некои модели остануваат во Топ 10 и по 20 години
Само три модели преживеаја во Топ 10 во овие 20 години. „Volkswagen Golf“ заврши на второто место во 2004-та и 2024-та година. „Renault Clio“ го зазеде четвртото место во 2004-та година и третото во оваа година. „Ford“, „Fiat“ и „Opel“ повеќе немаат модели во Топ 10 и се заменети со новодојденци како „Dacia Sandero“, „Skoda Octavia“, „Tesla Model Y“ и „Toyota Yaris Cross“.
Десетте најпродавани модели (2004-та наспроти 2024-та година, податоците се за првите 6 месеци):
