18 февруари, 2025
ПочетнаАВТОБИЗКакви автомобили возевме пред 20 години? (ФОТО)

Какви автомобили возевме пред 20 години? (ФОТО)

Колку се промени европскиот пазар на автомобили во последните дваесет години? Како што се заострија регулативите за безбедност и емисии, индустријата драматично растеше, што влијаеше на побарувачката.

Поради оваа причина, интересно е да се види какви автомобили купувале возачите во Европа во 2004-та година и да се спореди со продажбата од првите 6 месеци од оваа година.

Треска по мали автомобили

Во првата половина на 2004-та година, малите автомобили сочинуваа половина од вкупните регистрации на нови автомобили во Европа. Тогаш немаше „SUV“ возила, па повеќето луѓе возеа хечбекови од сегментите „B“ и „C“.

Всушност, во тоа време, топ 10 во Европа беше целосно составен од модели понудени како хечбек. Најпопуларниот „SUV“ е „Toyota RAV4“, кој се наоѓа на 42-то место. А лидер е „Peugeot 206“, кој е достапен како хечбек, купе и караван.

Денес, четири од десетте најпопуларни автомобили во Европа се теренци, а на четвртото место е „Volkswagen T-Roc“. Во исто време, малите автомобили изгубија многу. Нивниот пазарен удел падна од 50,4% во првата половина на 2004-та година на 29,7% во првата половина на 2024-та година.

Нивниот пад може да се објасни со бумот на теренците. Додека пред дваесет години имаше само 458.400 „SUV“ регистрирани во Европа, што претставуваше 5,5% од вкупниот пазар, бројките помеѓу јануари и јуни 2024-та година покажуваат дека побарувачката за овие возила изнесувала 3,58 милиони единици, или 52% од пазарот. МПВ (од 15,2% на 3,2%), караваните (од 12,2% на 8,8%), седаните (од 10,5% на 3,7%) и спортските автомобили исто така станаа жртви на лудилото на теренците (од 4,5% на 1,4%).

Лидерот по продажба кај брендовите е различен

Друг интересен факт од овој период е дека не е „Volkswagen“ тој што води во рангирањето на брендот, туку „Renault“ со над 852.000 примероци. Во првата половина на 2024-та година, германската марка забележа помала продажба – 706.700 единици. Сепак, уделот на брендот „Volkswagen“ се зголеми од 9,5% во првата половина на 2004-та година на 10,3% во првата половина на 2024-та година.

Десетте најпродавани марки на автомобили (2004-та наспроти 2024-та година, податоци за првите 6 месеци):

Нема промена на првото место кај производителите

Помеѓу производителите, групацијата „Volkswagen“ води со 18% пазарен удел (денес е речиси 26%), по што следи „PSA“ со удел од 14% („Peugeot“, „Citroen“ и „DS“ сега имаат 8,6% од вкупниот пазар) и „Ford“. Пазарниот удел на вториот изнесуваше 11,3% во првата половина на 2004-та година, наспроти 3,6% оваа година.

Десетте најпродавани производители (2004-та наспроти 2024-та година, податоците се за првите 6 месеци):

Марката „Volkswagen“, „Toyota“, трите германски премиум марки, „Skoda“, „Hyundai“ и „Kia“ и „Dacia“ се марките кои освоија најголем удел на пазарот во изминатите 20 години во Европа, покрај неодамнешниот успех на „Tesla“, „Cupra“ и „MG“. Нивниот раст е на сметка на помалата продажба на „Renault“, „Peugeot“, „Ford“, „Opel/Vauxhall“, „Citroen“ и „Fiat“.

Некои модели остануваат во Топ 10 и по 20 години

Само три модели преживеаја во Топ 10 во овие 20 години. „Volkswagen Golf“ заврши на второто место во 2004-та и 2024-та година. „Renault Clio“ го зазеде четвртото место во 2004-та година и третото во оваа година. „Ford“, „Fiat“ и „Opel“ повеќе немаат модели во Топ 10 и се заменети со новодојденци како „Dacia Sandero“, „Skoda Octavia“, „Tesla Model Y“ и „Toyota Yaris Cross“.

Десетте најпродавани модели (2004-та наспроти 2024-та година, податоците се за првите 6 месеци):

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП