6 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАСе појави пред 20 години и целосно го револуционизираше нашиот живот, но...

Се појави пред 20 години и целосно го револуционизираше нашиот живот, но дали е релевантен и денес?

Незаменлив меѓу младите пред дваесет години, Facebook оттогаш се претвори и во дувло за родители. Но, и покрај својот старомоден имиџ, ветеранот на социјалната мрежа продолжува да собира нови корисници од Америка до Азија.

Никогаш нема да го заборавам денот кога истрчав во компјутерската соба за да се најавам на Facebook, вели Јасмин Енберг, аналитичар во фирмата за истражување на пазарот Insider Intelligence.

Се чувствував како да сум дел од ексклузивен клуб на ученици од сите краишта на САД каде нема ниту родители ниту наставници.

Откако Марк Закерберг и неговите колеги од Харвард го лансираа на 4 февруари 2004 година, Facebook прво се прошири на другите американски универзитети, за да биде целосно отворен за сите во 2006 година.

Социјалната мрежа, нов концепт во тоа време, брзо го освои мнозинството корисници на интернет.

Во 2023 година, повеќе од три милијарди корисници го отворија Facebook барем еднаш месечно, три отсто повеќе од претходната година.

Беше револуционерно, вели Енберг. Иако Facebook повеќе не е „кул“ денес, тешко е да се прецени влијанието што го имаше врз популарната култура, политиката, нашето онлајн однесување и дигиталната содржина. Тоа го трансформираше начинот на кој комуницираме.

Тој мисли првенствено на добро познатиот „feed“, прилив на вести каде алгоритмите за вештачка интелигенција им даваат приоритет на пораките и фотографиите кои генерираат ангажман на корисниците, т.е. споделувања и коментари.

Facebook исто така многу придонесе за феноменот на вирална содржина на интернет и појавата на целосно онлајн медиуми како што е BuzzFeed.

Тој портал за вести се затвори минатата година, додека на Мета, матичната компанија на Facebook, Instagram i WhatsApp, му оди добро. Во 2022 година, инаку лоша година за калифорниската компанија, нејзиниот профит достигна 23 милијарди долари.

Facebook е „дел од дигиталниот пејсаж“, објаснува Јасмин Енберг, особено за генерацијата „милениумци“, родени во 80-тите и 90-тите години на минатиот век. „И тоа значи дека останува неодолив за огласувачите, благодарение на досегот и перформансите“.

Успехот на Facebook е поттикнат од многу прецизно насочување на рекламирањето кон големите корисници.

Овој економски модел заснован на лични податоци заработи бројни поплаки и казни, од скандалот со Cambridge Analytica во 2018 година до откритијата на свиркач во 2021 година, кој ја обвини компанијата дека го става профитот пред безбедноста на своите корисници.

И покрај се, пресудата и неласкавиот наслов на „застарена“ мрежа, трендот не е променет. Вистина е дека ветеранот на социјалните мрежи расте побавно од порано, но тој расте.

Тоа е како Twitter. Сите велат дека ќе си заминат, но тогаш никој не го прави тоа – затоа што нема алтернатива, забележува Каролина Миланези од фирмата за истражување на пазарот Creative Strategies.

Во Соединетите Американски Држави, корисниците остануваат за групи формирани околу заеднички интереси (соседи, ентузијасти за уметност или градинарство, обожаватели на познати личности, спортски клубови итн.), потоа за класифицирани реклами (Facebook Marketplace) или за да останат во контакт со одредени луѓе.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП