3 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАДали роверот на НАСА откри живот на Марс? Ќе дознаеме дури за...

Дали роверот на НАСА откри живот на Марс? Ќе дознаеме дури за десет години

Додека научниците на Земјата се обидуваат да откријат дали има живот во универзумот и дали постои некоја планета што би била погодна за живот каков што ја знаеме, роверот на НАСА, Perseverance, вредно собира примероци од почвата што би можеле да го одговорат токму тоа прашање.

Како што објави НАСА, Perseverance почна да собира примероци од карпи, почва и прашина како дел од новата научна мисија. Единствениот проблем – овие примероци нема да стигнат до Земјата барем уште 10 години.

Да потсетиме, Perseverance слета на површината на Марс пред повеќе од две години, а потоа ја започна првата од своите четири мисии. Изминативе месеци бараше место кое би било погодно за земање примероци во потрага по древни микроби, но и потенцијални органски материи. Примероците што ги собрал досега, од кои 19, ги складирал во специјални цевки кои подоцна ќе бидат испратени на Земјата.

Тој сега тргна на втора мисија, за време на која ќе го истражува врвот на делтата лоцирана во кратерот Језеро. Тој веќе има собрано неколку основни примероци на карпа што научниот тим на НАСА ја нарекува „Береа“, за која тимот верува дека е формирана од наоѓалишта на карпи кои биле донесени на местото од древна река што тече. Тоа би можело да значи дека материјалот дошол надвор од кратерот Језеро, но и дека може да скрие некои досега неоткриени тајни.

Друга причина е тоа што каменот е богат со карбонат. Карбонатните карпи на Земјата се одлични за зачувување на фосилизираните форми на живот, рече Кејти Стак Морган, член на научниот тим, додавајќи дека се надеваат дека токму овие карпи би можеле да зачуваат биопотписи кои ќе сигнализираат за постоење на живот на Марс.

Научниците се убедени дека некогаш имало вода во кратерот Језеро, а истражувањето спроведено од Perseverance ќе им помогне да откријат како функционирала климата на Марс.

Perseverance ни овозможи да собереме примероци од магматски материјали во текот на првата кампања, а потоа да најдеме ситнозрнести седиментни карпи депонирани во исушеното езерско корито. Сега собираме примероци од крупнозрнести седиментни карпи кои беа наталожени во реката. Со оваа разновидност, уверени сме дека примероците ќе ни овозможат подобро да разбереме што се случило во кратерот Језеро пред неколку милијарди години, додаде научникот на проектот Кен Фарли.

Но, ќе мора да имам трпение пред навистина да почнам да ги истражувам тие примероци. Имено, примероците треба да се испратат на Земјата само во идната заедничка мисија на НАСА и ЕСА, кога вселенското летало Earth Return Orbiter треба да дојде да го земе примерокот од капсулата и да го врати назад. Според моментално достапните податоци, тоа би можело да се случи дури во следната деценија.

Затоа, дури и ако Perseverance навистина откри живот на Марс, нема да знаеме барем уште една деценија.