недела, 5 февруари 2023
ПочетнаЗДРАВЈЕРеагирајте на време: Шест симптоми кои предупредуваат на пад на имунитетот

Реагирајте на време: Шест симптоми кои предупредуваат на пад на имунитетот

Ако сте забележале дека често сте болни, се чувствувате уморни или имате други здодевни симптоми кои не можете да ги сфатите, тоа може да значи дека вашиот имунолошки систем е ослабен.

Сепак, пред да се појават сите тие симптоми, вашето тело ќе ви испрати одредени предупредувачки знаци, а секако има повеќе работи што можете да ги направите за да го зајакнете вашиот имунолошки систем и да ги избегнете сите тие неволји.

Вашето ниво на стрес е до небо

Не случајно се разболувате по голем проект на работа или по емотивна ситуација дома. Според извештајот на Американската психолошка асоцијација, долготрајниот стрес го ослабува вашиот имунолошки систем.

-Тоа е затоа што стресот ги намалува лимфоцитите на телото, односно белите крвни зрнца кои помагаат во борбата против инфекцијата. Колку е помало нивото на лимфоцити, толку е поголем ризикот од вируси како настинка – објаснуваат лекарите.

Секогаш сте настинати

Сосема е нормално возрасните да киваат и шмркаат, односно да имаат две или три настинки секоја година. Повеќето луѓе се опоравуваат од овие, да речеме обични проблеми, за седум до 10 дена.

-За тоа време, на имунолошкиот систем му требаат три до четири дена за да развие антитела и да се бори против досадните бактерии. Но, ако често настинувате – или имате настинка што не поминува, туку продолжува и продолжува и продолжува – тоа е јасен знак дека вашиот имунолошки систем се бори да се одржи и не работи многу добро – велат експертите.

Имате чести стомачни проблеми

Ако имате честа дијареа, гасови или запек, ова исто така може да биде знак дека вашиот имунолошки систем е компромитиран. Истражувањата покажуваат дека речиси 70 проценти од вашиот имунолошки систем се наоѓа во вашиот дигестивен тракт. Корисните бактерии и микроорганизми кои живеат таму ги штитат вашите црева од инфекции и го поддржуваат вашиот имунолошки систем.

Сепак, мали количини од овие корисни цревни бактерии може да ве остават на ризик од вируси, хронично воспаление, па дури и автоимуни нарушувања.

Полека зараснуваат раните

Откако ќе добиете изгореница, исеченица или стругање – вашата кожа оди во она што можеме да го наречеме „режим за контрола на оштетување“.

Вашето тело работи на заштита на раната со испраќање на крв богата со хранливи материи во раната за да помогне во регенерацијата на нова кожа. Но, овој процес на заздравување зависи од здравите имунолошки клетки. Со други зборови, ако вашиот имунолошки систем е слаб, вашата кожа не може да се регенерира. Наместо тоа, вашите рани ќе ве мачат многу подолго отколку што треба, бидејќи многу тешко ќе се залечат.

Имате чести инфекции

Ако се борите со чести инфекции, тогаш повеќе од јасно е дека вашиот имунолошки систем ви испраќа црвени знамиња. Да го објасниме ова малку поконкретно со примери. Според Американската академија за алергиска астма и имунологија, знаците на можна имунодефициенција кај возрасните вклучуваат:

-Ако имате повеќе од четири инфекции на увото во една година.
-Развивање на пневмонија двапати во период од една година.
-Хроничен синузитис или повеќе од три епизоди на бактериски синузитис во рок од 12 месеци.
-Ви требаат повеќе од два третмани со антибиотици годишно.

Се чувствувате уморно цело време

Ако спиете доволно, а сепак страдате од исцрпеност, треба да размислите дали вашиот имунолошки систем се обидува да ви каже нешто. Поконкретно, кога вашиот имунолошки систем се бори, истото го прави и нивото на енергија.

– Тоа е затоа што вашето тело се обидува да заштеди енергија за да го стимулира вашиот имунолошки систем да може да се бори со бактериите – објаснуваат лекарите.

Ако горенаведените предупредувачки знаци ви се познати, треба да обрнете дополнително внимание на вашиот имунолошки систем. Неколку промени во животниот стил и нови навики природно можат да го одржат вашиот имунолошки систем силен и здрав:

-Јадете балансирана, здрава и правилна исхрана
-Спијте редовно, не дозволувајте да функционирате долго време со недоволно сон
-Редовно вежбајте, консумирајте витамини и внимавајте на хигиената (редовно миење раце и сл.)
-Одржувајте здрава телесна тежина. Не дозволувајте ненадејно да се здебелите или изгубите премногу
-Доколку сте пушач, отфрлете се од оваа нездрава навика што е можно поскоро
-Обидете се да го минимизирате стресот.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП