24 април, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАНАСА има нова тактика во потрага по вонземски живот

НАСА има нова тактика во потрага по вонземски живот

Откривањето на азот диоксид во атмосферата на далечните планети може да укаже на постоење на вонземска цивилизација.

Дали сме сами во универзумот? Ова е прашање на кое можеби никогаш нема да добиеме одговор, но не ги спречува научниците да применуваат нови методи кои би можеле да ни помогнат во потрагата по вонземски цивилизации. Еден од оние нови начини на кои би можеле да бараат соседи во галаксиите е испитување на вонземско загадување. Така барем сугерира студијата спроведена во Goddard Space Flight Center на НАСА во Мериленд.

Главниот автор на студијата, Рави Копапару, верува дека откривањето на азот диоксид потенцијално може да укаже на постоење на индустријализирана цивилизација. На Земјата, најголемиот дел од азот диоксид доаѓа од човечката активност (емисии на возила и фабрики), така што неговото постоење во атмосферата на планетата надвор од нашиот Сончев систем може да покаже дека некаде далеку постои „индустријализирана цивилизација“. Се разбира, оваа цивилизација треба да биде во слична фаза на развој како и луѓето и да го користи истиот начин на експлоатација на ресурсите, што не е многу веројатно.

Коавторот на студијата Џејкоб Хак-Мисра од Научниот институт Blue Marble во Сиетл верува дека хлорофлуоројаглеродите може да се изучуваат и како потенцијални знаци на индустриска активност надвор од Земјата. Тие не се создадени со биолошко дејство, бидејќи тие се „специјално произведени хемикалии“, додека азотниот диоксид се создава и од природни процеси како што се вулкани и молњи. Затоа научниците работат на модели кои треба да го идентификуваат максималното ниво на азот диоксид што може да се генерира од природните ресурси, и доколку се открие ниво повисоко од тоа, тоа би можело да биде поврзано со индустриска активност.

Во потрага по такви знаци на индустриска активност на далечните планети, ќе се користат големи телескопи и напредни компјутерски модели за да се анализира атмосферата на планетата и да се обиде да се одговори на прашањето дали има живот надвор од Земјата.