Германскиот производител „Audi“ продолжува со својата офанзива, а по премиерите на новите „A4“, „A5“, „Q5“ и „A6“, сега е редот на „Q3“. Компактниот „SUV“ е еден од најважните модели на брендот, со 2,5 милиони продадени единици од 2011-та година. А сега излегува неговата трета генерација, која нуди неколку изненадувања во сите погледи.

Барем на прв поглед, дизајнот на новиот „Q3“ е успешна комбинација од претходната генерација, новиот „Q5“ плус малку од новиот „A6 Avant“ на задниот дел. Овој стил дефинитивно треба да им се допадне на љубителите на брендот, а за тоа помага и недостатокот на пластични лајсни што ги нагласуваат лаковите на тркалата.
Со должина од 4,53 метри, моделот од новата генерација е четири сантиметри подолг од својот претходник, при што зголемувањето е особено забележливо на предната страна. И ширината (1,86 метри) и висината (1,58 метри) остануваат непроменети.
„Audi“ е особено горд на своите дигитални матрични LED фарови и првата употреба на таканаречениот микро-LED модул, кој со ширина од приближно 13 милиметри содржи 25.600 микро-LED диоди. Неговата задача не е само да обезбеди добро осветлување, туку е тесно поврзан и со системите за помош.

Дигиталните LED дневни светла се состојат од 23 сегменти на секоја страна. Системот може да проектира дигитални функции за предупредување на патот, како што е симбол на мраз кристал при брзини од 70 км/ч или повеќе, како предупредување за лизгави услови. Поединечните функции на дигиталните матрични LED фарови може да се деактивираат и преку MMI системот.
На задниот дел има опционални дигитални OLED светла, како и континуирана светлосна лента и (кога фаровите се вклучени) осветлени прстени на „Audi“. Линијата на опрема „S-Line“ нуди диференцирани предни и задни браници. Сите додатоци се достапни во црна боја. Сега има нова мат завршница наречена „Madeira Brown“. Дополнителната боја е „Arkona White“. „Audi“ нуди 17-инчни тркала како стандард, а максималната можна големина е 20 инчи.
Багажникот собира од 488 до 1.386 литри багаж. Задното седиште е прилагодливо по агол и може да се помести по должина како стандард. Доколку се постави целосно исправено и се помести напред, можни се 575 литри. Капацитетот на влечење е до 2.100 килограми.

Во кокпитот ги наоѓаме и хоризонталната ориентација и големите дисплеи на најновите иновации на „Audi“. Дигиталниот кокпит од 11,9 инчи и екранот на допир од 12,8 инчи се малку закривени кон возачот и се спојуваат во едно. Оставени се и неколку вистински копчиња, додека квалитетот на материјалите и изработката е исто така значително подобрен во споредба со „A5“. За прв пат, може да се нарача акустично застаклување за предните странични прозорци.
Новата контролна единица на воланот е многу интересна. Класичните рачки на воланот повеќе не се достапни, што овозможува повеќе простор за складирање во централната конзола. Левата површина ги контролира функциите на осветлувањето и бришачите на шофершајбната, десната служи како рачка за менување брзини.
Клучниот збор за моторите е „перформанси“. За разлика од „Cupra Terramar“ изграден на истата платформа, кој исто така излегува од производствената линија во Ѓер (Унгарија), новиот „Audi Q3“ е достапен и со дизел мотор. Има зафатнина од 2,0 литри, развива 150 ks и 360 Nm. Погонот е на предните тркала, а менувачот е 7-степен менувач со двојна спојка (S tronic).

Купувачите на „Q3“ имаат поширок избор кога станува збор за бензински мотори. Започнува со 1,5-литарски мотор со 150ks, 7-степен S tronic менувач, благ хибрид и деактивирање на цилиндрите. Моторите нудат 2,0-литарски зафатнина и „Quattro“ погон на сите тркала со 204 ks (320 Nm) и 265 ks (400 Nm). Тука се користи и 7-степен S tronic менувач.
„Plug-in“ хибридот е задолжителен. Се нарекува „e-хибрид 200 kW“, во согласност со неговата системска моќност од 272 ks и 400 Nm вртежен момент. Овој погон е познат од „A3“. Може брзо да се полни со до 50 kW еднонасочна струја, а високонапонската батерија може да собере 25,7 kWh бруто (19,7 kWh нето). Се очекува новиот „Q3“ да може да патува до 120 km во чисто електричен режим.
Покрај стандардната суспензија, ценовникот вклучува и спортска суспензија, како и адаптивна суспензија со контрола на амортизерите со два вентили. Достапен е и целосен спектар на системи за помош, вклучувајќи го и „адаптивниот асистент за возење плус“ или скратено „AFA“. Поддржува промена на лентата со брзина од 90 km/h до 210 km/h.

Новиот асистент за возење наназад во „Q3“ може да запомни растојание од околу 50 метри со брзина под 35 km/h и може самостојно да се движи наназад со брзина од околу десет km/h. Вкупно, „Q3“ може да запомни до пет маневри за паркирање.
Новиот „Audi Q3“ ќе биде лансиран во октомври, но нарачките ќе се прифаќаат кон крајот на месецот. Основната цена за бензинскиот мотор од 150 ks во Германија е 44.600 евра, што е за 3.300 евра повеќе од претходно. Сепак, тука мора да се спореди точната стандардна опрема. „Plug-in“ хибридот започнува од 49.300 евра.