Францускиот производител на лекови „Sanofi“ ја купува „Blueprint“ за најмалку 9,1 милијарди долари, проширувајќи го својот бизнис во областа на ретките имунолошки заболувања, објави „Bloomberg“.
„Sanofi“ ќе плати 129 долари по акција во готово за американската биотехнолошка компанија, соопшти компанијата. Ова претставува премија од 27% во однос на цената на акциите на „Blueprint“ на крајот од тргувањето во петокот.
Фармацевтската компанија ја нагласува својата амбиција да стане силен играч во имунолошката област и претходно оваа година потпиша договор за стекнување на ветувачки лек со антитела во вредност до 1,9 милијарди долари. „Blueprint“ работи на експериментални имунолошки лекови и на лек што веќе е во продажба, за ретката болест системска мастоцитоза.
„Sanofi“ сè уште задржува значајни можности за понатамошни аквизиции“, коментираше извршниот директор на компанијата, Пол Хадсон.
Во последниве години, фармацевтските компании се воздржуваа од поголеми зделки, а најголемиот од почетокот на 2025-та година е аквизицијата на „Intra-Cellular Therapies“ од страна на „Johnson & Johnson“ за 14,6 милијарди долари.
Зделката објавена во понеделникот е најголемата на „Sanofi“ откако го купи „Bioverativ“, отцепен од биотехнолошкиот гигант „Biogen“, во 2018-та година. Зделката вклучува право на идна вредност поврзана со лансирањето на еден од експерименталните лекови на „Blueprint“.
„Гледаме синергии со постојното присуство на ‘Sanofi’ во ретките болести, но очекуваме инвеститорите да ја доведат во прашање проценката и довербата во преостанатата интерна понуда за истражување и развој“, напишаа аналитичарите на „Morgan Stanley“ во белешка.
Акциите на „Sanofi“ паднаа за 1,4% вчера околу пладне во Париз. Акциите на компанијата паднаа за околу 7,5% оваа година, потценувајќи ги европските конкуренти „GSK“ и „Novartis“. Акциите на „Blueprint“ се зголемија за 26% пред американската „IPO“.
Хадсон ги запрепасти инвеститорите во 2023-та година кога неговите планови за трошење и истражување и развој предизвикаа предупредување за профит и распродажба на акции што избриша околу 25 милијарди долари од пазарната вредност на компанијата. „Sanofi“ оттогаш успешно ја оддели својата единица за здравствена заштита на потрошувачите и работи на тоа да докаже дека нејзината гранка за истражување и развој, предводена од поранешниот ризичен капиталист Хуман Ашрафијан, може да продолжи да произведува производи со висок приход.