Американскиот претседател Доналд Трамп повторно предизвика бура на пазарот и меѓу водечките американски компании.
Овој пат, Волмарт, најголемиот малопродажен синџир во светот, беше на мета откако објави зголемување на цените поради новите царини што ги наметна администрацијата на Трамп за увезената стока, особено од Кина.
Во саботата, Трамп се огласи на социјалните медиуми за да му препорача на Волмарт да не ги префрла трошоците за царините врз потрошувачите.
„Волмарт треба да престане да ги обвинува царините за зголемувањето на цените низ целиот синџир. Минатата година Волмарт заработи милијарди долари, многу повеќе од очекуваното. Помеѓу Волмарт и Кина, тие треба, како што велат, да ги „голтнат царините“ и да не им наплаќаат ништо на ценетите клиенти“, напиша Трамп на Truth Social. Тој додаде дека тој, како и клиентите, внимателно ќе следат што се случува со цените, објавува Ројтерс.
Изјавата на Трамп доаѓа откако Волмарт предупреди дека новите, повисоки царини ќе го принудат да ги зголеми цените на голем број производи, од прехранбени производи до детски седишта за автомобили и производи за домаќинството. Компанијата соопшти дека зголемувањето на цените ќе започне кон крајот на мај, а дополнително ќе се интензивира во јуни. Финансискиот директор на Волмарт, Џон Дејвид Рејни, истакна дека, на пример, автомобилските седишта би можеле да се зголемат до 29 проценти, што директно влијае на американските семејства.
Извршниот директор на Волмарт, Даг Мекмилон, нагласи дека компанијата отсекогаш се обидувала да ги одржува цените што е можно пониски, но дека не може целосно да ги апсорбира дополнителните трошоци поради тесните маржи на мало.
„Нашата мисија е да ги одржуваме цените ниски, но постои ограничување до каде ние – или кој било друг трговец на мало – можеме да го поднесеме тоа“, рече Мекмилон.
Трговската војна меѓу САД и Кина со месеци ја оптоварува американската економија. Администрацијата на Трамп воведе тарифи кои се движат од 10 проценти до дури 145 проценти за стоки од Кина, и иако неодамна беа привремено намалени на 30 проценти, неизвесноста продолжува. Експертите предупредуваат дека ваквите мерки ја зголемуваат инфлацијата и ја намалуваат куповната моќ на граѓаните. Според анкетите, довербата на американските потрошувачи падна на второто најниско ниво во историјата, а дури 75 проценти од испитаниците ги наведуваат царините како причина за загриженост во врска со зголемувањето на цените.
Волмарт е симбол на прифатлива потрошувачка и ниски цени. Токму затоа нивното објавување за зголемување на цените предизвикува големо внимание од јавноста и сигнализира можни пошироки последици за целиот малопродажен сектор. Всушност, секоја недела, 255 милиони луѓе купуваат во продавниците на Волмарт или нарачуваат преку интернет низ целиот свет, а 90 проценти од американското население живее во радиус од 10 милји од една од нивните продавници.
Трамп претходно испрати слични пораки до други американски корпорации, како што се производителите на автомобили, барајќи од нив да не ги префрлаат трошоците за царините на потрошувачите. Но, економските анализи покажуваат дека царинските давачки се трошокот што најчесто го сносат граѓаните преку повисоките цени на секојдневните производи.
И додека Трамп продолжува да тврди дека неговите политики ќе донесат повеќе работни места и посилна американска индустрија на долг рок, Волмарт и другите трговци на мало предупредуваат дека се притиснати помеѓу зголемувањето на трошоците и очекувањата на потрошувачите – и просторот за „голтање на царините“ се намалува.