15 мај, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАИндиски багеристи – новите јунаци на македонското градежништво

Индиски багеристи – новите јунаци на македонското градежништво

Македонската градежна механизација сè почесто ја управуваат возачи од далечна Индија. Причината за овој тренд е недостигот на домашен кадар, особено квалификувани и искусни управувачи на тешки градежни машини, што принуди бројни градежни компании да бараат работници и на другите континенти.

Во моментов во Македонија престојуваат и работат над педесетина искусни возачи на градежна механизација од Индија, кои управуваат со багери, камиони и со кранови на речиси сите поголеми градежни проекти во земјата.

Индиските работници велат дека условите се прифатливи, а платите повисоки од она што би го заработиле во својата земја, иако не секогаш се најзадоволни од начинот на кој се организира нивниот престој во Македонија.

„Работиме околу 10 часа дневно и платите се редовни. Се навикнуваме на животот тука, но јазикот и културата се сериозен предизвик“, изјави Арјун Кумар, возач на багер кој пристигнал од индиската држава Керала пред два месеца.

Според македонските компании, главниот проблем е што младите во Македонија не покажуваат интерес за работните позиции во градежништвото, особено кога станува збор за тешката механизација.

„Иако платите за управувачи на градежна механизација во Македонија достигнуваат и до 1.000 евра месечно, младите не се мотивирани да ја работат оваа работа, поради што мораме да се снаоѓаме со увоз на кадар од странство. Индиските возачи се искусни, обучени и работата ја вршат професионално“, вели Бојан Тодоровиќ, оперативен директор на една градежна фирма.

Сепак, постојат и критики околу ваквиот увоз на работници. Некои експерти предупредуваат дека со увозот на евтина работна сила од странство може да дојде до дополнителна демотивација на домашниот кадар.

Експертите предупредуваат:

„Краткорочно, увозот на работници може да реши одреден проблем, но на долг рок тоа нема да го поправи домашниот пазар на трудот, туку ќе создаде уште поголема незаинтересираност кај младите за овој сектор“.

Од Министерството за труд и социјална политика брифираат дека внимателно ја следат ситуацијата, уверувајќи дека сите работници од странство имаат законски регулирани работни дозволи и дека нема никакви злоупотреби.

„Нашата обврска е да обезбедиме добри услови и за домашните и за странските работници. Работните дозволи редовно ги контролираме и ситуацијата е под целосна контрола“, брифираат оттаму.

Засега, додека македонските компании не најдат начин како да ги привлечат домашните кадри, индиските возачи ќе продолжат да ја движат градежната механизација низ градилиштата во целата земја.

Б.З.М.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП