„Apple“ размислува за зголемување на цените за претстојната есенска линија на „iPhone“, но е заинтересиран да избегне поврзување на какво било зголемување со американските царини за увоз од Кина, каде што се склопуваат повеќето од неговите уреди.
Цената на акциите на технолошкиот гигант порасна за 7% пред почетокот на тргувањето во вторникот, по растот на поширокиот пазар откако Вашингтон и Пекинг се согласија привремено да ги намалат реципрочните тарифи. Но, кинескиот увоз сè уште ќе биде предмет на царина од 30% во САД.
„Apple“ е меѓу најистакнатите компании погодени од трговските тензии меѓу САД и Кина, кои се интензивираа во последните месеци по серијата царини иницирани од претседателот Доналд Трамп.
Компанијата не одговори на барањето за коментар на информациите, кои доаѓаат од извори на „WSJ“ запознаени со прашањето.
Зголемувањето на цените би можело да му помогне на „Apple“ да ги ублажи повисоките трошоци што произлегуваат од царините што ги оптоваруваат глобалните синџири на снабдување и ја принудуваат компанијата да премести поголем дел од своето производство во Индија.
Порано овој месец, „Apple“ соопшти дека се очекува царините да ги зголемат нејзините трошоци за околу 900 милиони долари во кварталот април-јуни и дека ќе го набавува поголемиот дел од паметните телефони што се продаваат во САД од Индија во тој период.
Аналитичарите со месеци шпекулираат за зголемувањето на цените на „Apple“, но предупредуваат дека таков потег би можел да го чини пазарен удел, особено затоа што конкурентите како „Samsung“ се обидуваат да привлечат потрошувачи со функции за вештачка интелигенција (AI) што „Apple“ бавно ги воведува.
Најевтиниот модел на „iPhone 16“ беше лансиран во САД со почетна цена од 799 долари, но поради царините би можел да достигне 1.142 долари, според прогнозите од минатиот месец на „Rosenblatt Securities“, кои тврдеа дека цената би можела да скокне за 43 проценти.
„WSJ“ пишува дека „Apple“ планира да ги комбинира зголемувањата на цените со нови функции и промени во дизајнот, вклучувајќи ултратенок дизајн, што би можело да помогне во објаснувањето на зголемувањата.
„Amazon.com“ беше критикуван од Белата куќа минатиот месец откако нивната единица „Haul“, која продава поевтина стока, размислуваше да наплаќа повисоки цени за да ги оправда царините. Ова ја наведе администрацијата на Трамп да ја обвини компанијата за непријателски политички дејствија.