Социјалните мрежи Фејсбук и Инстаграм одамна не се само места за дружење и за споделување фотографии. За илјадници бизниси во Македонија, тие претставуваат главна алатка за дигитален маркетинг и за продажба.
Но, во време на заситен пазар, постојани алгоритамски промени и зголемени трошоци за реклами, логично се поставува прашањето: дали рекламирањето на овие платформи сè уште функционира?
„Во 2019 година за 10 евра добивав 3.000 прегледи и стотици кликови. Денес, со истиот буџет едвај доаѓам до 800 луѓе“, раскажува Јелена Крстевска, сопственичка на онлајн продавница за продажба на долна облека.
Таа не е единствена што забележала промени во ефективноста на рекламите.
Според дигиталните консултанти, проблемот не е толку во самата платформа, туку во начинот на користење.
„Алгоритмите станаа попаметни, но и побарани. Повеќе не е доволно само да ставиш слика и да вложиш пари. Сега е клучно да се има стратегија, добра креатива и таргетирање што точно го знае својот клиент“, велат експертите.
Една од главните критики на малите бизниси е зголемената конкуренција и падот на органскиот дострел.
Ако порано објава на Фејсбук можеше да стигне до илјадници следбеници без буџет, денес органскиот дофат е речиси незабележлив.
Инстаграм, иако нуди подобар визуелен ангажман, исто така бара константна активност и релевантна содржина за да се одржи видливоста.
Но, има и позитивни искуства. Томислав Бошков, кој продава природна козметика, вели дека со вистинска комбинација од рилсови, таргетирани реклами и интеракција со следбеници, во последните шест месеци му пораснале нарачките за 60 отсто.
„Најмногу ми помогна тоа што почнав да правам видеа каде ги објаснувам состојките и ги покажувам резултатите во живо“, вели тој.
Во таа насока, експертите препорачуваат персонализирана содржина, видеоформати, рецензии од купувачи и редовна комуникација.
Рекламирањето на Фејсбук и на Инстаграм не исчезна – само се разви. Буџетот е многу значаен, но битно е и како ги вложуваш.
Дополнително, треба да се внимава и на новите политики на Мета. Рестрикциите за одредени категории производи (на пример, додатоци за слабеење, производи за потенција или алкохол) се построги од порано, а профилите или страните може лесно да бидат суспендирани ако не се следат правилата.
На крајот на краиштата, рекламирањето на Фејсбук и на Инстаграм сè уште функционира – но не за сите и не на ист начин како порано. Победуваат оние што се адаптираат, експериментираат и инвестираат не само пари, туку и креативност и време.
Дали вреди? Зависи од тоа колку добро ја познавате својата публика – и колку искрено се обидувате да ѝ служите.
Б.З.М.