8 февруари, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈА„Купи македонско“ - романтичен патриотизам или реална помош за економијата?

„Купи македонско“ – романтичен патриотизам или реална помош за економијата?

Во последните години, повиците за поддршка на македонските производи сѐ почесто го привлекуваат вниманието на јавноста. Од рекламни кампањи до иницијативи на социјалните мрежи, мотото „Купи македонско“ се појавува како обид да се стимулира домашната економија.

Но, дали ова е само романтичен патриотизам или вистински мотор за економскиот раст?

Локален патриотизам како економски поттик

„Кога купувате локални производи, вие ја поддржувате вашата заедница,“ вели економскиот аналитичар Ведран Кузмановски. „Секој денар потрошен на македонски производ останува во нашата економија, го зголемува домашниот бруто производ и отвора нови работни места“.

Експертите укажуваат дека секоја држава се потпира на локалното производство како основа за стабилност.

Во Македонија, каде што малите и средни претпријатија претставуваат над 80% од економската активност, изборот на домашни производи може да биде клучен фактор.

Сепак, реалноста покажува дека потрошувачите често се водат од цените и квалитетот, што ја прави оваа иницијатива предизвик.

Предизвиците на домашниот пазар

Не е доволно само да повикуваме на поддршка, истакнува Јана Стојковска, сопственичка на мал агробизнис во Пелагонија.

„Потрошувачите бараат квалитет, а ние, малите производители, имаме ограничени ресурси за маркетинг и пакување што може да се натпреварува со странските брендови“, вели таа.

Истражувањето на Центарот за економски истражувања покажува дека само 34% од потрошувачите редовно купуваат македонски производи. Преостанатите најчесто избираат увезени, често наведувајќи ги пониските цени или подобриот изглед на производите како причина.

Дали „Купи македонско“ е доволно?

Експертите за маркетинг сметаат дека иницијативата има потенцијал, но само ако се направат стратегиски чекори.

„Треба да се инвестира во едукација на потрошувачите за придобивките од локалната поддршка, но и во подобрување на квалитетот на домашните производи. Само така лозунгот ќе стане повеќе од празна фраза“, објаснуваат нашите соговорници.

И покрај предизвиците, има примери кои покажуваат дека локалниот патриотизам може да биде економски корисен.

Стручњаците се согласуваат дека „Купи македонско“ може да биде катализатор за економски раст, но само со долгорочна стратегија.

Ова подразбира поголема државна поддршка за малите бизниси, намалување на бирократските пречки и фокус на извозот.

„Не се работи само за економија“, заклучува Кузмановски. „Станува збор за изградба на национален идентитет и самодоверба. Ако сакаме силна Македонија, треба да почнеме од дома“.

Со малку поголема свест кај потрошувачите и повеќе напор од страна на производителите и државата, „Купи македонско“ може да стане повеќе од патриотска парола – вистински двигател на економскиот просперитет.

Б.З.М.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП