22 април, 2025
ПочетнаМАКЕДОНИЈАГостопримството како бренд - како туристичките водичи ја промовираат Македонија?

Гостопримството како бренд – како туристичките водичи ја промовираат Македонија?

Македонија, како мала, но културно богата земја на Балканот, станува сè попривлечна туристичка дестинација.

Во срцето на ова претставување стојат туристичките водичи – луѓето кои имаат клучна улога во создавање на првиот впечаток за земјата кај странските посетители.

Но, како всушност Македонија им се претставува на странците?

„Историја, природа и гостопримство“

За Александар Стојановиќ, искусен туристички водич со над 10 години работа со странски гости, главниот адут на Македонија е комбинацијата од историја, природна убавина и традиционалното гостопримство.

„Секој пат кога ќе ги одведам гостите во Охрид или на Кокино, ги гледам нивните изненадени лица. Многумина од нив никогаш не слушнале за овие места пред да дојдат, но кога ќе ги видат, остануваат воодушевени. Токму тука почнува нашата приказна – од непознатото кон фасцинантното“, вели Стојановиќ.

Според него, странците најчесто се изненадени од тоа колку богато културно и природно наследство има во една мала територија.

Водичите ги претставуваат македонските манастири како вистински уметнички ризници, додека планинските врвови и езерата како совршени места за авантуристички туризам.

„Не само Охрид и Скопје“

Анабела Ристовска, која води помали групи на странски туристи низ алтернативни дестинации, смета дека голем дел од туристите доаѓаат со претпоставки дека Македонија е само Охрид и Скопје.

„Мојата цел е да ги одведам подалеку од класичните рути и да им покажам места како Крушево, Берово, па дури и селата во Пелагонија“, вели таа.

Според неа, вистинската убавина на Македонија лежи во руралните предели и локалните приказни кои водичите умеат да ги раскажат.

„Странците се фасцинирани од локалните легенди и преданија, особено кога истите се раскажуваат со страст и љубов“, објаснува нашата соговорничка.

Предизвици: јазик и инфраструктура

Сепак, предизвиците се дел од работата на секој туристички водич.

Недостатокот на двојазична инфраструктура и ограничениот маркетинг понекогаш ја отежнува работата.

Туристичките водичи често се приморани сами да создаваат материјали на повеќе јазици и да наоѓаат креативни начини за да ја раскажат македонската приказна.

„Ако некој доаѓа од Западна Европа, очекува одреден стандард. Нашите природни убавини не се доволни сами по себе – потребно е да се подобри инфраструктурата и да се вложи во промоцијата на земјата“, вели Ристовска.

Првиот впечаток е најважен

Туристичкиот водич често е првиот контакт на туристите со Македонија.

Неговата улога не е само информативна, туку и амбасадорска. Раскажаната приказна, пренесената енергија и задоволните лица на крајот на турата се она што создава долготраен впечаток.

„Кога туристите ќе си заминат, сакам да носат дел од Македонија со себе – дали тоа ќе биде една песна, традиционално јадење или чувство на топлина што ја почувствувале овде“, додава Ристовска.

Со ентузијазам и посветеност, туристичките водичи успеваат да ја прикажат Македонија како вистински скриен бисер на Балканот.

Ако земјата продолжи да инвестира во овој сектор, иднината на туризмот ќе биде светла и исполнета со многу нови гости кои ќе заминат со незаборавни спомени.

Б.З.М.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП