„Honda Motor Co.“ и „Nissan Motor Co.“ планираат да го финализираат договорот за спојување во јуни следната година, откако ќе започнат разговорите подоцна на 23-ти декември, со цел спојувањето меѓу јапонските автомобилски компании да се случи во 2026-та година, објави Bloomberg, цитирајќи ги медиумите на островската држава.
Вториот и третиот по големина јапонски производител на автомобили планираат да создадат холдинг компанија која ќе ја води претседател избран од „Honda“, објави јапонската телевизија „NHK“.
Подетални информации на оваа тема се очекуваат на прес-конференција организирана од двете компании во текот на денот, по завршувањето на планираниот состанок на одборите на директори.
Претседателите на „Honda“, „Nissan“ и „Mitsubishi Motor Corp.“ – Сојузниот партнер на „Nissan“ со францускиот „Renault“, беа видени како влегуваат и излегуваат од јапонското Министерство за транспорт во понеделникот наутро, веројатно за да ги информираат властите за плановите за спојување.
Во меѓувреме, локалниот медиуми „Yomiuri“ објавија дека компаниите имаат за цел да се спојат во 2026-та година, кога се очекува холдинг-компанијата да биде регистрирана како компанија.
„Honda“ и „Nissan“ се соочуваат со значителни предизвици, а вториот е во тешка финансиска ситуација бидејќи приливот на електрични и хибридни возила од кинеските ривали ги принудува традиционалните брендови да ги здружат ресурсите за да се спротивстават на тоа.
„Nissan“ има поголема потреба од преструктуирање на бизнисот поради намалената продажба на пазарите како што се САД и Кина, кои го принудија да ги намали работните места, да го намали производствениот капацитет за 20% и да ја намали годишната прогноза за профит за 70%.

Преговорите првично беа комплицирани од тајванскиот производител на паметни телефони „Hon Hai Precision Industry Co.“, подружница на „Apple“, за која јапонските медиуми објавија дека изразиле интерес за купување на „Nissan“. Но, технолошкиот конгломерат познат како „Foxconn“ засега се откажува од таа цел да следи како се развиваат преговорите со „Honda“, рече извор запознаен со ова прашање.
Потенцијалниот сојуз меѓу „Honda“ и „Nissan“, кој може да вклучи и помали брендови, како „Mitsubishi Motors“, ефективно ќе ја подели јапонската автомобилска индустрија на два табора, спротивставувајќи го триото против „Toyota Motor Corp.“ и нејзините партнерства со „Mazda Motor Corp.“, „Subaru Corp“. и „Suzuki Motor Corp“.
„Honda“ и „Nissan“ почнаа да ги поставуваат основите за техничко партнерство претходно оваа година, објавувајќи ги плановите со „Mitsubishi Motors“ за заеднички развој на батерии, софтвер и други технологии за електрични возила.