„Oracle“ е на пат да ја постигне својата најдобра година во повеќе од две децении, бидејќи неговиот некогаш тежок бизнис за облак услуги сега сериозно го сфаќаат клиентите и инвеститорите, пишува „Bloomberg“.
Софтверскиот гигант долго време се бореше да најде основа во профитабилниот бизнис со облак компјутери и изнајмување складишта, во кој доминираат многу поголеми ривали како „Amazon.com“ и „Microsoft“.
Технички тешките оптоварувања за обука на моделите за вештачка интелигенција (ВИ) и клучните клиенти, како што се „Uber Technologies“ и „TikTok“ на „ByteDance“, го поттикнаа брзиот раст на бизнисот со облак инфраструктура на „Oracle“ во изминатата година. Аналитичарите од Волстрит предвидуваат дека единицата ќе генерира повеќе од 10 милијарди долари годишен приход од продажба во фискалната година која завршува мај 2025-та година.
„Oracle“ ужива посебен ентузијазам, што ја зголеми цената на акциите за 82% во 2024-та година. Доколку овој тренд продолжи, тоа ќе биде најголем годишен пораст на вредноста на нејзините акции од 1999-та година.

Сепак, акциите на „Oracle“ паднаа за повеќе од 7% во последователно тргување во петокот, откако го објави извештајот за вториот квартал кој покажа дека приходите пораснале помалку од очекувањата на Волстрит, погодени од силната конкуренција меѓу продавачите на бази на податоци и услугите во облак.
Компанијата забележа приходи од 14,06 милијарди долари во вториот квартал, што е за 9% повеќе на годишна основа, но под прогнозите за 14,11 милијарди долари, според податоците собрани од „LSEG“.
Извршниот директор на „Oracle“, Сафра Кац, рече дека вкупниот приход на компанијата од облакот треба да достигне 25 милијарди долари во фискалната 2025-та година и повтори дека годишната капитална потрошувачка ќе се удвои во таа фискална година.
Прилагодената заработка беше 1,47 долари по акција, во споредба со проценките од 1,48 долари. Компанијата прогнозираше приспособена заработка по акција за третиот квартал помеѓу 1,50 и 1,54 долари, додека аналитичарите очекуваа 1,57 долари.
Основана во 1977-ма година, истоимената база на податоци на „Oracle“ дојде да доминира во корпоративниот свет, носејќи високи маржи и раст. Но, годините по 2010-та стана нешто како изгубена деценија. Нејзините акции не ги исполнија стандардите во индустријата и заостанаа зад компаниите како „Salesforce“ и „Adobe“, кои се фокусираа на нудење апликации преку облакот наместо да ги инсталираат на клиентите уреди.
„Oracle“ ја лансираше својата прва облак услуга во 2016-та година, но таа не успеа да добие замав. Томас Куријан, кој ги предводеше тие напори, ја напушти компанијата во 2018-та година поради несогласување околу стратегијата со претседателот Лери Елисон. Куријан на крајот се приклучи на „Google“ на „Alphabet“, каде што ја предводеше единицата за облак на компанијата.
Само во 2022-ра година клиентите и инвеститорите почнаа сериозно да го сфаќаат облакот на „Oracle“, коментира аналитичарот Џон Дифучи. Тој тврди дека сега слуша за предностите на трошоците и перформансите на услугата на „Oracle“ во споредба со другите продавачи.

Вкупниот пазар на инфраструктура порасна за 23% до 84 милијарди долари во третиот квартал.
„Ова е четврти последователен период на раст од година во година, а „генеративната вештачка интелигенција е главен фактор“, коментира Џон Динсдејл, главен аналитичар во „Synergy Research Group“. Иако „Synergy“ го зацврстува „Oracle“ само за едноцифрен процент од тоа трошење, се очекува пазарот да продолжи да се шири со оглед на големата побарувачка за услуги за вештачка интелигенција, додаде тој.

Елисон (80) го води „Oracle“ повеќе од 40 години. Тој се повлече од функцијата извршен директор пред околу една деценија, а денес работи како главен директор за технологија, како и претседател на одборот. Богатството на Елисон порасна со зголемување на вредноста на акциите на „Oracle“. Тој сега е четвртиот најбогат во светот според индексот на милијардери на „Bloomberg“.