22 април, 2025
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАДали вештачката интелигенција може да ги замени извршните директори на компаниите? Истражувањето...

Дали вештачката интелигенција може да ги замени извршните директори на компаниите? Истражувањето носи (не)очекуван одговор

Поради вештачката интелигенција, одамна е јасно дека многумина ќе останат без работа. Ова се однесува на некој вид на повторувачки задачи што може да се автоматизираат, но долгорочно, многу работни места се загрозени. Директорите на компаниите на крајот ќе отпуштат луѓе од позиции кои можат да ги остават на технологијата, но што е со самите директори, односно дали вештачката интелигенција може да ги замени и да го преземе управувањето со компаниите?

На прв поглед, вакво нешто не изгледа реално, но неодамнешниот експеримент спроведен од научници од Кембриџ покажува дека вештачката интелигенција би можела добро да се справи и на менаџерските позиции. Во самото истражување учествуваа студенти, високи директори на банка и ChatGPT-40. За да откријат кој е подобар извршен директор, тие учествуваа во игра дизајнирана од стартапот од Кембриџ, Strategize.inc. Играта ги става учесниците во позиција на извршен директор на автомобилска компанија кој се соочува со слични предизвици при донесување одлуки како извршни директори во реални компании. Исто така, во играта се следи ефектот од квалитетот на донесените одлуки за да може да се спореди квалитетот на тие одлуки.

Целта на играта е да се остане на таа позиција што е можно подолго пред да бидат отпуштени од виртуелниот одбор на директори и во исто време да се максимизира пазарната вредност на компанијата.

Овој тест покажа дека вештачката интелигенција навистина може успешно да ги замени извршните директори на компаниите и нивните работни места во повеќето случаи, но не во сите случаи. Проблемот е, имено, кога ќе се појави ситуација која во деловниот и политичкиот свет се нарекува црн лебед. Ова се неочекувани и крајно негативни ситуации кои во основа е невозможно да се предвидат, како пандемија. Во овие ситуации, вештачката интелигенција не успеала да реагира брзо или ефективно, додека луѓето кои учествувале во овој експеримент успешно успеале да се прилагодат на ситуацијата, наглото намалување на цената и падот на побарувачката на корисниците.

Но, затоа кога станува збор за секојдневниот бизнис, вештачката интелигенција покажа дека не само што може да им конкурира на луѓето, туку дека може да биде подобра од нив, односно поефикасно да управува со компанијата. Оваа технологија на тој начин постигна подобри резултати за повеќето податоци – профитабилност, управување со залихи, оптимизација на цените и дизајн на производи.

Еден од истражувачите кои го водеа овој експеримент, Хамза Мудасир, конкретно го издвои дизајнот на автомобили како област каде што вештачката интелигенција ги надминуваше луѓето бидејќи, врз основа на фактори како што се достапните делови, цената, преференциите на корисниците и побарувачката, беше во можност да создаде комбинација што нуди оптимална вредност за она што го бараат клиентите. Од друга страна, луѓето дозволуваат нивните предрасуди и лични вкусови да влијаат на обликот и дизајнот на автомобилите.

Конечниот заклучок од ова истражување е дека вештачката интелигенција сè уште нема да ги замени извршните директори, но затоа се изложени на ризик оние кои не ги користат или максимизираат можностите што ги дава оваа технологија.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП