Шведската држава нема да преземе удел во производителот на батерии „Northvolt“ и за иднината на компанијата мора да одлучуваат нејзините приватни сопственици, изјави премиерот на скандинавската земја Улф Кристерсон на прес-конференција, пренесе „Reuters“.
Минатата недела, „Northvolt“ објави дека ќе ги намали операциите и ќе ги намали работните места, предизвикувајќи стравувања дека најдобрата надеж во Европа за развој на домашното производство на батерии за електрични возила може да биде збришана.
„Нема сомнеж дека ние сме посветени Шведска да биде добро место за нови технологии кои се потребни во зелената транзиција, но не е соодветно шведската држава да се вклучи и да преземе удел“, истакнува Кристерсон.
„Northvolt“ не ја коментираше изјавата на шведскиот премиер.
Неговите коментари беа дадени како одговор на прашањето дали шведската влада ќе учествува во потенцијалното финансиско спасување на „Northvolt“.
„Топката сега е на теренот на компанијата“, рече Кристерсон, која ја предводи шведската конзервативна партија, додавајќи дека зависи од сопствениците на „Northvolt“ да ја развијат групата.
„Не се вклучуваме во бизнис плановите на поединечни компании, но сакаме да бидеме добро место за ваква индустрија“, нагласува тој.
„Northvolt“ на 9-ти септември соопшти дека ќе го запре производството на делови во својата фабрика во Шведска и дека планираната изградба на фабрики во Германија, Канада и јужна Шведска се соочи со одложувања бидејќи компанијата го забавува своето проширување.
Со „Volkswagen“ меѓу неговите сопственици, „Northvolt“ го предводеше бранот европски стартапи кои инвестираа десетици милијарди евра во производството на батерии за да им служат на производителите на автомобили во регионот додека тие преминуваат од автомобили со мотори со согорување на електрични возила.
Но, пазарот на електрични автомобили сега расте со побавно темпо отколку што предвидуваа некои аналитичари, а конкуренцијата од Кина се интензивира, при што оваа азиска земја контролира 85% од глобалното производство на батерии.