Во сенка на нефункционалниот градски автобуски превоз, еден нов тренд се искачува на површината на урбаниот живот во Скопје – зголемувањето на бројот на диви таксисти.
Оваа појава, која се шири со брзина на светлината, предизвикува сериозна загриженост меѓу лиценцираните таксисти, кои се соочуваат со нелојална конкуренција и со загуба на приходи.
Градските инспектори се мобилизираат за да се справат со овој проблем, но ситуацијата бара комплексен пристап и долгорочно решение.
„Секој ден, кога излегувам на улиците на Скопје, сведок сум на зголемениот број на колеги кои работат на црно. Тие не само што нудат услуги без соодветна лиценца, туку и ги компромитираат стандардите на безбедност и квалитет кои ние, како професионалци, ги почитуваме“, изјавува 57-годишниот Петар, ветеран во такси-индустријата со повеќе од две децении искуство.
Илиевски, кој работи за една од најреномираните такси-компании во градот, потенцира дека оваа нерегулирана активност не само што е нелегална, туку и дека директно влијае врз егзистенцијата на лиценцираните возачи.
Со зголемувањето на бројот на диви таксисти, граѓаните се соочуваат со дилема: да ги поддржат легалните оператори или да се свртат кон поевтините, но потенцијално ризични опции.
Оваа ситуација го отвора прашањето за регулативата и надзорот на такси-услугите, како и за потребата од подобрување на јавниот транспорт кој би ги задоволил потребите на граѓаните и би ги намалил можностите за нелегален превоз.
Додека градските власти се обидуваат да ги адресираат овие предизвици, едно е јасно: потребен е целосен пристап кој ќе ги вклучи сите заинтересирани страни – од лиценцирани таксисти и граѓани, до градските власти и законодавци.
Само така може да се создаде одржлив и функционален систем кој ќе ги заштити правата и интересите на сите вклучени, и ќе обезбеди безбеден и ефикасен превоз за жителите на Скопје.
Б.З.М.