6 мај, 2025
ПочетнаАВТОБИЗДали „Porsche“ се коцка? Укинува модели кои добро се продаваат

Дали „Porsche“ се коцка? Укинува модели кои добро се продаваат

„Porsche“ нема да инвестира во нова генерација модели на „718 Boxster“ и на „Cayman“ со мотори со внатрешно согорување, ниту пак ќе ја видиме следната генерација на бензин „Macan“.

Тоа значи дека три популарни бензински автомобили од германската марка се подготвени за лансирање во Куфенхаузен.

Моделите „718“ веќе се пензионирани во Европа поради Општата Регулатива за безбедност (GSR2) која стапи на сила минатата недела.

Зборувајќи за „Motor1“ претходно оваа година, портпаролот на „Porsche 718“, Оливер Хилгер рече дека задржувањето на „Boxster“ и „Cayman“ во Европа едноставно „не е можно“.

„Имплементацијата на директивата бара не само прилагодување во техничкиот аспект, на пример кога станува збор за контролните единици, туку суштински и промена на процесот во фазата на развој“, забележува Хиглер.

„На пример, системите за управување ќе треба да се развијат и сертифицираат со фокус на сајбер безбедноста. Управувањето и документацијата на ризиците од сајбер безбедноста се следат, структурираат и формализираат во текот на животниот циклус на возилото. Сето ова не може да се земе предвид во развој на „SUS“ моделот „718“, бидејќи ниту едно од барањата не беше познато или применливо во тоа време, а тоа не е можно да се направи сега без дополнително одлагање“, објаснува тој.

Така, моделите со централно поставен мотор ќе продолжат да живеат надвор од ЕУ, но не долго. Оваа недела, производствениот менаџер на „Porsche“, Албрет Рајмолд, рече дека последниот „Boxster“ и „Cayman“ на бензин ќе излезе од производната лента во средината на 2025-та година.

„Macan“ (кој исто така исчезна од Европа поради GSR2 регулативите) ќе остане во производство уште малку во другите региони.

Рајмолд рече дека кросоверот ќе остане во производство до 2026-та година.

Но, продажните резултати покажуваат дека одлуката на „Porsche“ да прекине со три популарни бензински автомобили е многу ризична.

Во 2023-та година, „Porsche“ испорача 87.355 „Macan“ возила, додека „Boxster“ и „Cayman“ заедно се продадени 20.518 единици.

Со оглед на тоа што германскиот производител минатата година продаде вкупно 320.221 автомобил, „718“ и „Macan“ сочинуваат нешто повеќе од една третина, со 107.873 примероци.

Бројките за првата половина од 2024-та година се речиси исти. „Porsche“ продаде 39.167 „Macan“, додека спортските автомобили од семејството „718“ имаа 11.886 испораки. Со вкупно 155.945 испорачани автомобили на клиентите до јуни, популарните модели на кросовер, купе и кабриолет повторно претставуваа приближно една третина од обемот на продажба, со 51.053 примероци.

Електричните „Boxster“ и „Cayman“ ќе пристигнат во 2025-та година. Но, прашањето е: Дали ентузијастите ќе ја загреат идејата да ги возат овие автомобили без мотор со внатрешно согорување?

Префрлувањето на EV значи дека и рачниот менувач ќе стане минато. Колку и да се добри електричните замени, Porsche најверојатно ќе изгуби некои клиенти кои инаку би купиле спортски возила со бензински погон.

Цената исто така може да биде проблем. Историјата нè научи дека електричните возила се скоро секогаш поскапи од еквивалентни автомобили со внатрешно согорување.

Укинувањето на „718“ со конвенционален погон ќе значи дека купувањето на „Porsche“ со бензин со две врати ќе стане значително поскапо.

Во моментов, основниот „Cayman“ чини 74.795 долари во САД, додека најевтиниот 911 започнува од 122.095 долари. Тоа е разлика од 47.300 долари што најверојатно ќе исклучи многу купувачи.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП